خبرگزاری کار ایران

اشتغال ٢٢ هزار و ٢٠٠ نفر در ٣٧٠ واحد نانوایی در شهر زاهدان

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۳۴۱

رئیس اتحادیه خبازان در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ٢٢ هزار و ٢٠٠ نفر در ٣٧٠ واحد نانوایی در شهر زاهدان مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلناعلی اوسط هاشمی در دیدار با اعضای اتحادیه خبازان به نحوه پخت و کیفیت پایین نان در برخی نانوایی‌ها اشاره کرد و افزود: در گذشته معادل سی هزار میلیارد ریال دور ریز نان داشتیم که این رقم برابر بودجه مطلوب عمرانی ٤ استان است.

استاندار با بیان اینکه نان قوت غالب خانواده‌هاست از کیفیت پایین نان در برخی نانوایی‌ها انتقاد کرد و ارزیابی کیفیت نان رامورد تاکید قرار داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه برخی نانواییها از نمک زیاد و جوش شیرین برای آماده سازی خمیر نان استفاده میکنند، افزود: استفاده از این مواد که برای سلامتی مضر است، حق الناس میباشد و خبازان در قبال سلامت مردم باید احساس مسئولیت داشته باشند.

استاندار  با ذکر این مطلب که  کیفیت نان أکثر نانوایی‌ها مطلوب است بر افزایش کیفیت نان تاکید کرد و خواستار ایجاد شرایط برای الگو برداری دیگر استانها از نان تولیدی استان شد

 هاشمی همچنین آموزش خبازان را مورد تاکید قرار داد و خواستار رفع علل ورشکستگی نانوایی‌ها شد.

رئیس اتحادیه خبازان در این دیدار گفت: از ٣٧٠ نانوایی شهر زاهدان ١٠٤ واحد آن آزاد پز هستند.

محمد خدابخشی سهمیه تقریبی هر نانوایی را در ماه ١٠ تن عنوان کرد.

وی بیشترین مشکل پیش روی خبازان زاهدانی را فعالیت بیش از ٨٠ واحد غیر مجاز نانوایی خانگی، افزایش عوارض، حق بیمه و مالیات نانوایی‌ها برشمرد و گفت: این در حالی است که عدم افزایش قیمت نان زمینه ورشکستگی ٢٧٠ نانوایی را فراهم آورده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز