خبرگزاری کار ایران

خریدهای حمایتی در دستور کار سازمان تعاون روستایی سیستان وبلوچستان

کد خبر : ۵۴۸۳۶۷

مدیر سازمان توسعه تعاون روستایی سیستان و بلوچستان گفت: اداره کل توسعه تعاون روستایی استان به منظور حمایت از تولید کنندگان و کشاورزان ،خرید‌های حمایتی را در دستور کار خود قرار داد.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا عبدالحمید رسولی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران، در زاهدان اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی استان طی 2سال حدود 440 تن شیر را در جهت حمایت از تولید کنندگان خریداری نموده است.

 وی افزود:سال تاکنون 167 تن شیر در قالب طرح های حمایتی خریداری شده است . وی افزود: تجهیز ، نوسازی و راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره ای ارائه کالا و خدمات روستایی از دیگر برنامه های این اداره به شمار میرود. رسولی خاطر نشان کرد: عدم وجود سردخانه به عنوان یکی از دغدغه ها و مشکلات پیش روی کشاورزان بوده که اداره کل توسعه تعاون روستایی استان با ایجاد این سردخانه ها جهت نگهداری محصولات کشاورزی به این دغدغه پایان داده است. وی بیان کرد: یکی از کشت های منطقه کشت باغات زیتون است که به منظور حل مشکل کشاورزان و کمک به اقتصاد استان ، اقداماتی برای فرآوری زیتون صورت گرفته است. مدیر سازمان تعاون روستایی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: رسالت ما خرید های تضمینی است و تا کنون شش مرکز در سطح شهرستان های استان که تولید گندم دارند تجهیز شده است. وی با بیان اینکه این استان در چهار فصل محصولات خاص خود را دارد و استان پر ظرفیتی است گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی نیز طرح‌های لازم تدوین شده است که در صورت تصویب اجرایی خواهد شد. رسولی بیان کرد: تهیه و تامین نهادهای کشاورزی نیز از از دیگر وظایف این اداره است که سال گذشته 30 هزار تن کود کشاورزی در بین کشاورزان توزیع شده است همچنین سالانه 225 میلیون لیتر سوخت نفت سفید از طریق خودرو های مخصوص در بین مناطق روستایی توزیع می شود. مدیر سازمان توسعه تعاون روستایی سیستان و بلوچستان  تصریح کرد: در حوزه بازرگانی نیز تهیه آرد خام دغدغه ای مهم بود که در دو سال اخیر 70 هزار تن آرد خام توزیع شده است و خرید تضمینی را  دولت برای حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان در نظر گرفته است  همچنین خرید توافقی نیز در دستور کار قرار دارد تا جلوی فعالیت سودجویان و دلالان گرفته شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز