خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن شرق به ایلنا خبرداد:

حمل سالیانه 2 میلیون تن گندله توسط اداره کل راه آهن شرق

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۵۸۰

معاون فنی و زیربنایی اداره کل راه آهن شرق از برنامه‌ریزی برای حمل سالیانه دو میلیون تن گندله توسط این اداره کل خبر داد.

رضا شرقی  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: نخستین قطار و محموله گندله به وزن 2000 تن از کارخانه فولاد سنگان ( سایت احیا سپاهان ) بارگیری و به مقصد فولاد اصفهان حمل شد. 

شرقی افزود: در چشم انداز این اداره کل حمل سالیانه دو میلیون تن گندله قرار دارد و برای این کار برنامه‌ریزی می‌کنیم و در صدد هستیم خط ریلی از سایت احیا سپاهان تا کارخانه فولاد سنگان احداث شود تا گندله از محل بارگیری شود. 

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده واگن‌هایی که بار می‌آورده و خالی بر می‌گشتند از این به بعد بار گندله حمل خواهند کرد و به عبارتی دو سر بار خواهند شد.

شرقی گفت: اداره کل راه آهن شرق با طول خط بیش از 1000 کیلومتر بزرگترین منطقه ریلی کشور است که علی رغم قدمت کم، جایگاه  سوم بارگیری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص داده است و مطابق برنامه پیش‌بینی حمل بار راه آهن در سال 1396 بارگیری و حمل حدود 9 میلیون تن بار در برنامه این اداره کل قرار دارد.

با هدف تامین نیروی سیر وحرکت 5 ناحیه
 دوره آموزش بدو خدمت آموزش سوزنبانی در راه آهن شرق برگزار شد

دوره آموزش بدو خدمت آموزش سوزنبانی از یازدهم مهرماه در راه آهن شرق آغاز شده و تا 25 آبان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این دوره جهت تربیت نیروی مورد نیاز سیر و حرکت ادارات کل تهران، قم، یزد، خراسان و شرق به مدت 240 ساعت یا 40 روز در سالن آموزش اداره کل راه آهن شرق در ایستگاه طبس در حال برگزاری است.

31 نفر در این دوره با استفاده از مدرسان مجرب و بر پایه قابلیت‌های موجود در اداره کل راه آهن شرق در حال آموزش هستند که در صورت قبولی در آزمون پایان دوره و ارزیابی جامع در پایان آبان ماه جهت طی دوره کارآموزی و متعاقبا بکارگیری به نواحی مربوطه معرفی می‌شوند. 

لازم به ذکر است: دوره ارتقای شغلی نیروهای سوزنبان به مانورچی با هدف جایگزین شدن با نیروهای بازنشسته و فراخوان به تعداد 31 نفر از 15 مهرماه لغایت چهارم آبان ماه در این اداره کل در حال برگزاری است. 

این دوره به مدت 120 ساعت شامل: 48 ساعت آموزش تئوری و 72 ساعت آموزش عملی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز