خبرگزاری کار ایران

در زندان دهدشت کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت؛

آزادی هشت زندانی دهدشتی از زندان + تصاویر

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۴۰۸

طی آئینی در زندان دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه، هشت نفر از مددجویان با محکومیت‌های مالی و دیگر جرائم از زندان آزاد شدند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد، آئین آزادسازی زندانیان محکومین مالی غیرعمد با حضور " اسماعیل جمیاری" مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان، حجت الاسلام ساجدی معاون رئیس کل دادگستری در امور شوراها، "مهرداد کرمی" رئیس دادگستری استان، روشندل دادستان دهدشت، سعادتیان دادستان لنده و برخی دیگر از مسؤلان محلی در سالن اجتماعات زندان دهدشت برگزار که در خلال این برنامه با دستور دادستان شهرستان لنده سه نفر زندانی با جرائم غیر مالی نیز آزاد شدند.

" اسماعیل جمیاری" مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افرادی که در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند همه مجرم و تبهکار نیستند، اظهار داشت: حدود ۴۰۰ نفر از زندانیان استان محکومین مالی جرائم غیر عمد هستند که بیشتر آنان در عین آبرومندی، بدون نیت مجرمانه دچار حادثه شده که هم خود در گوشه زندان افتاده اند و هم خانواده آنان بی‌سرپرست مانده اند.

وی گفت: در شرایط کنونی زیان دیدگان حادثه هم از دیون مورد مطالبه خود محروم شده اند که جا دارد جهت آزادسازی اینگونه افراد تلاش های بیشتری صورت بگیرد.

نائب رئیس ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خانواده های زندانیان جرائم غیر عمد حلقه مفقوده ای هستند که در این بین مغفول مانده و کمتر حمایت و توجهی به آنان می شود که جا دارد برای کاهش آسیب و جلوکگیری از فروپاشی کانون و محفل خانواده ها، با جلب مشارکت عمومی و کمک خیرین سرپرست آنان از زندان آزاد و به خانواده یشان بازگردند.

جمیاری گفت: رسالت سازمان زندانها علاوه بر مشارکت در ایجاد امنیت و آسایش اجتماعی، فراهم نمودن بسترهای مناسب جهت ندامت و پشیمانی زندانیان و اصلاح و تربیت آنان است که البته با همکاری و حمایت دیگر دستگاههای اجتماعی و حمایتی برنامه های تربیتی و دیگر اقدامات حمایتی بایستی جهت یاری رساندن به زندانیان و خانواده های آنان به سرانجام برسد.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه متأسفانه آمار محکومین مالی در زندانهای استان به نسبت جمعیت زندان بالاست، خاطرنشان کرد: ستاد دیه استان بدلیل منابع مالی ناکافی و نبودخیرین ، نمی تواند همه محکومین مالی را از زندان آزاد کند.

جمیاری افزود: با پیگیری های مستمر و حمایت خوب رئیس کل دادگستری و مسؤلین قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد، کمکهای مردم نوع دوست ایران اسلامی در برنامه ماه عسل، در ۹ ماهه اخیر توانستیم ۱۳۵ نفر از زندانیان محکومین مالی و دیگر جرائم را با مبلغ بدهی 30 میلیارد ریالی از زندان های استان آزاد کنیم.

نائب رئیس ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تامین مبلغی بیش از ۱۵۰ میلیون تومان امروز پنج نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان دهدشت آزاد و به کانون خانواده بازخواهند گشت.

جمیاری با بیان اینکه از ۱۳۵ نفر زندانی آزاد شده در نه ماهه اخیر، تعداد ۵۲ نفر مربوط به زندانیان بدهکار شهرستان کهگیلویه است، افزود: برای این تعداد(۵۲نفر) مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی گفت: از همه نیکوکاران و خیرین شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد دعوت می‌کنم برای آزاد سازی این بخش از زندانیان که به اعتقاد ما بدهکار غیر بزهکار هستند مجموعه زندان‌های استان و ستاد دیه را کمک کنند.

"حجتالاسلام ساجدی" معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد هم در امور شوراها  به زندانیان آزاد شده گفت: از زندان و دوران حبس درس بگیرید و برای بازگشت به اصل و سرشت نیکوی خود با شرکت در برنامه های اصلاحی و تربیتی زندان اهتمام بیشتری داشته باشید.

آزادی هشت زندانی دهدشتی از زندان + تصاویر

آزادی هشت زندانی دهدشتی از زندان + تصاویر

آزادی هشت زندانی دهدشتی از زندان + تصاویر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز