خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

حضور 10 درصد از واحدهای تولیدی البرز در بازار جهانی/ 130 درصد افزایش صادرات استانی

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۶۶۷

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت با اشاره به 130 درصد افزایش صادرات استانی، گفت: 10 درصد از واحدهای تولیدی البرز در بازار جهانی رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج موفق در ارتباط با ظرفیت تولیدی استان در بخش صادرات، گفت: خوشبختانه در استان البرز زمینه تولید صادرات محور، وجود دارد. 120 برند ملی و بین المللی ثبت شده در استان، شاهد بر این ادعاست. در این راستا واحدهای کوچک و بزرگ توانستند با نوسازی و تولید کالاهای مطرح، بخشی از صادرات کشور را به خود اختصاص دهند.

وی با یادآوری کاهش 3 درصدی صادرات کشوری در 6 ماهه سال جاری، خاطرنشان کرد: استان البرز در نیمه نخست سال 96 توانست 130درصد افزایش صادرات داشته باشد که این نشان دهنده ظرفیت خوب تولید در استان است که با نوسازی صنعت می توان توانایی خود را اثبات کرد.

موفق با اشاره به ضرورت تلاش مضاعف در عرصه تولید، افزود: علیرغم مشکلات و کمبودها، استان البرز در ارتباط با صادرات مواد غذایی، دارویی، تجهیزات پزشکی و برخی از محصولات شیمیایی و سلولزی، شوینده و آرایشی_بهداشتی، سهم قابل ملاحظه ای دارد.

وی در ارتباط با توسعه بنگاه های تجاری و صنعتی در بخش صادرات، اظهار داشت: تقویت کانال های انتقال محصول به مشتری مستلزم حضور مستقیم در نمایشگاه‌های بین المللی خواهد بود لذا لازم است در رقابت بازارهای خارجی به شکل مستقیم سهیم باشیم.

موفق با تاکید بر پرورش مدیران صادرات گرا، تصریح کرد: به دلیل وجود واحدهای خوب استانی که زمینه های صادراتی دارند و با بالابردن کیفیت کالا و نوع بسته بندی، می توانند در بازارهای جهانی شرکت کرد و با بنگاههای مطرح، رقابت کنند.

وی با ابراز امیدواری گفت: معمولاً سالانه 10درصد از واحدهای صادرات ملی به استان البرز تعلق می گیرد. امسال در روز مراسم ملی صادرات، چندین واحد صادراتی استان به عنوان واحدهای نمونه ملی، معرفی شدند. این درحالی است که واحدهایی که در سنوات گذشته مدال افتخار کشور را کسب کرده بودند، از این لیست خارج بودند در غیر اینصورت می توانستیم سهم واحدهای نمونه بیشتری را در البرز داشته باشیم.

موفق ادامه داد: شرایط صادرات مهیاست و تنها باید در نوسازی صنعتی واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ و بهبود کیفیت محصول، همت گمارد تا بتوان گام های استوار و بلندتری در این زمینه برداشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با واردات کالاهای خارجی، اظهار کرد: مبنای تولید داخلی، تأمین نیازهای داخلی است و هدف مدیران، جایگزینی واردات است اما این بدان معنا نیست که درهای کشور را به روی کالاهای بازار جهانی ببندیم چراکه ورود کالای مشابه به روند تولید با کیفیت کمک می کند.

موفق ادامه داد: محصولات تولیدی در افزایش بهره وری، بالا بودن کیفیت، داشتن استاندارد، نوع بسته بندی، متناسب با نیاز مشتری و مناسب بودن قیمت کالا، می تواند با سایر بنگاه‌های تجاری رقابت کند و در نهایت این مصرف کننده است که تصمیم می گیرد کدام کالا، بهتر است.

وی با اشاره به موارد استثنای بعضی از تولیدات، ادامه داد: کالاهای خاصی را می‌توان با نظام تعرفه‌ای، مدیریت کرد و در حمایت از تولیدکننده با تنظیم نرخ تعرفه، واردات کالاهایی منحصر به فرد، کنترل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز