خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

نباید ساختار اصلی روستاها تغییر کند/ اولویت اصلی استان توسعه صنعت گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۰۷۶

استاندار گیلان گفت: اولویت اصلی ما، توسعه صنعت گردشگری استان به منظور توسعه درآمد و اشتغال خانوار گیلانی است.

به گزارش ایلنا از رشت،‌ مصطفی سالاری با بیان اینکه اولویت اصلی ما، توسعه صنعت گردشگری استان به منظور توسعه درآمد و اشتغال خانوار گیلانی است، اظهار کرد: طی روزهای آتی کمیته‌ای با عنوان کمیته گردشگری – روستایی به منظور استفاده از ظرفیت های روستایی گیلان در راستای گسترش واحدهای بوم‌گردی روستایی در سراسر استان تشکیل می شود که هدف از تشکیل این کمیته معرفی تولیدات و صنایع دستی بومی استان، کمک به جذب هرچه بیشتر گردشگر، رونق کسب و کار و توانمندسازی خانوار گیلانی است. وی ادامه داد: این اقدامات بایستی در ساختاری مشخص و منظم شکل بگیرد تا هدف مذکور محقق شود.

استان گیلان سرشار از استعداد است
سالاری با اشاره به اینکه استان گیلان سرشار از استعداد است، خاطرنشان کرد: منابع انسانی، منابع طبیعی و مواهب خدادادی موجود در گیلان در سطح کشور بی‌نظیر است و بایستی به نحوی عمل کنیم تا این ظرفیت‌های خدادادی با عملکردمان پیوندی مطلوب برقرار کند.

 سالاری گفت: هدف ما استفاده از تمام ظرفیت‌های استان برای بهبود وضعیت معیشت، درآمد و اشتغال مردم به خصوص روستاییان زحمتکش است.

نباید ساختار اصلی روستاها تغییر کند
نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ارزی به منظور توسعه اشتغال‌زایی روستاها اختصاص یافته است، گفت: در تلاشیم بیشترین سهم را از این اعتبار برای استان جذب کنیم.

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم اگر 70 درصد از تسهیلات مذکور را به ایجاد واحدهای بوم گردی در روستاها اختصاص دهیم کاری عقلایی انجام داده ایم، تأکید کرد: نباید ساختار اصلی روستاها تغییر کند؛ بایستی با حفظ ساختار روستاها و صیانت از محیط زیست و جنگل‌ها، در اجرای طرح های مختلف گردشگری – بوم‌گردی شتاب بیشتری به خرج دهیم.

وی اضافه کرد: این روند می‌تواند به خودکفایی خانوار روستایی بیانجامد.

استاندار گیلان در پایان سخنانش درخصوص شرایط دریافت تسهیلات روستایی اظهار داشت: ترتیبی اتخاذ کرده‌ایم ظرف هفته‌های آینده متقاضیان بتوانند از طریق بانک‌های عامل مختلف نظیر کشاورزی، کارآفرینی امید، پست بانک و چند بانک دیگر، نسبت به دریافت تسهیلات مربوط به اجرای چنین طرح‌هایی اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز