خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره میوه‌های گرمسیری در چابهار

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۹۴۰

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: جشنواره میوه های گرمسیری در چابهار برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ایوب درویشی در دیدار با رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از برگزاری جشنواره میوه‌های گرمسیری در آینده‌ای نزدیک در چابهار خبر داد.

درویشی با اشاره به اهمیت حوزه کشاورزی و ارتباط گسترده آن با سایر بخش‌ها ، افزود : آب به عنوان یک مسئله جدی در کشور و به خصوص در چابهار تلقی می شود که با کمبود شدید آن مواجه هستیم و لازم است تدابیر ویژه ای در این خصوص اندیشیده شود. 

فرماندار ویژه چابهار از چابهار به عنوان قطب میوه‌های گرمسیری یاد کرد و گفت: میوه‌های گرمسیری نه تنها شهرستان چابهار را تحت پوشش قرار می‌دهد بلکه تمام استان می‌تواند از این نعمت بهره‌مند شود. 

وی با اشاره به تغییر نگاه در آبیاری کشاورزی که باعث هدر رفت آب می‌شود بیان کرد: باید الگوی آبیاری خود را از آبیاری سنتی به آبیاری مدرن تبدیل کنیم .

وی در ادامه افزود: انتظار می رود با توجه به نگاه ویژه استاندار محترم در خصوص خط انتقال آب از سد پیشین به منطقه باهوکلات، سازمان جهاد کشاورزی نیز باید تلاش‌های بیشتری در این خصوص انجام دهد .

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار با اشاره به مالکیت اراضی پرورش میگو، بیان کرد تا زمانی که این طرح تعیین تکلیف نشود وضعیت بیمه‌ای آنها نیز مشخص نخواهد شد و هر چه سریع‌تر باید اقدامات لازم در این جهت صورت پذیرد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز