خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری استان اردبیل مطرح کرد؛

برخورد با ساخت و ساز غیر منطبق با بافت تاریخی روستاهای اردبیل

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۹۵۸

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برخورد با ساخت و ساز غیر منطبق با بافت تاریخی روستاهای استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، قادر تقی‌زاده با اعلام این خبر تصریح کرد: جلسات متعددی در خصوص وضعیت بافت سنتی روستاها با حضور دستگاه‌های متولی تشکیل شده و برخی مصادیق ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی شده است.

وی تاکید کرد: از جمله اینکه اخیرا وضعیت روستای نمونه گردشگری کرج در کمیته روستاهای هدف گردشگری بررسی شد و عدم انطباق برخی ساخت و سازها با بافت سنتی روستا محرز شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: بافت سنتی روستاها منطبق بر طرح هادی است و هر کجا ساخت و سازی مغایر و غیر منطبق با بافت سنتی باشد، نیازمند برخورد جدی است.

تقی زاده تاکید کرد: مقرر شده دهیاری ها از ساخت و سازهای خارج از بافت سنتی شکایت کرده و در کمیسیون ماده 99 مسکن روستایی نسبت به بررسی و حتی تخریب ساخت و ساز غیر مجاز اقدام شود.

وی تصریح کرد: در عین حال مقرر شده در روستای کزج بنیاد مسکن استان نیز با ارائه تسهیلات در خصوص بهبود ساخت و ساز منطبق با بافت سنتی روستاییان را حمایت کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: علاوه بر این فرمانداری خلخال بازنگری طرح هادی روستای کزج را ظرفت مدت سه ماه متقبل شده است.

به گفته تقی زاده به منظور ممانعت از ساخت و سازهای غیر منطبق با بافت سنتی کارگاه آموزشی با حضور دهیاران، بخشداران، نمایندگان‌جوامع بومی محلی و کارشناسان مرتبط با حوزه روستایی تشکیل می شود.

وی افزود: در این کارگاه آیین نامه‌ها و مقررات مورد بررسی قرارگرفته و اطلاع‌رسانی گسترده به گروه‌های ذکر شده انجام خواهد شد.

معاون گردشگری  استان متذکر شد: در صورتی که ساخت و ساز غیر مجاز و غیر منطبق با بافت سنتی و تاریخی روستا باشد، قطعا برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز