خبرگزاری کار ایران

اعطای ۳۱ هزار گواهینامه مهارت به مددجویان زندان های کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۰۱۷

در طول مدت همکاری زندان‌های کردستان و جهاد دانشگاهی اعطای بیش از ۳۱ هزار گواهینامه مهارت به مددجویان زندان‌های استان کردستان صورت گرفت.

به گزارش ایلنا، مدیرکل زندان‌های کردستان در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی کردستان با اشاره به تعامل خوب و هدفمند جهادانشگاهی با زندان‌های استان گفت:خوشبختانه از سال 1389 که همکاری‌ها میان اداره کل زندان‌های کردستان و جهاد دانشگاهی استان کلید خورد، خدمات قابل توجهی در حوزه آموزش به زندانیان ارائه شده است که از آن جمله می‌توان به اعطای 31457 فقره گواهینامه دوره های کوتاه مدت مهارت، در رشته های مختلف کشاورزی و کارآفرینی اشاره کرد.

اسحاق ابراهیمی خدمات آموزشی ارائه شده به زندانیان استان در سال گذشته را فراتر از مفاد پیش بینی شده در تفاهمنامه میان اداره کل زندانها و جهادانشگاهی قلمداد کرد و اظهار داشت:  بر اساس تقاهمنامه‌ای که در سال 95 به امضا رسید مقرر شد تا 2000 نفر از زندانیان استان توسط جهاد دانشگاهی در دوره های کوتاه مدت آموزش داده شوند اما خوشبختانه در پایان سال شاهد اعطای بیش از 4500 گواهینامه مهارت به مددجویان مراکز اصلاحی و تربیتی استان بودیم که این مهم مهر تاییدی بر تعاملات دو سویه میان زندانها و مراکز جهاددانشگاهی در استان می باشد.  

این مقام مسئول همچنین از اعطای وام قرض الحسنه اشتغال به 130 نفر از مددجویان آزاد شده زندانهای استان طی یک سال گذشته خبر داد و بیان کرد: از پاییز سال گذشته تاکنون آن دسته زندانیانی که در طول مدت حبس ضمن شرکت در کلاس های حرفه آموزی موفق به دریافت گواهینامه های مهارت شده بودند با استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید وام اشتغالزایی از 12 تا 18 میلیون تومان پرداخت شد.  

چیا سهراب‌نژاد رئیس جهادانشگاهی کردستان نیز ضمن ارائه گزارشی مختصر از عملکرد جهادانشگاهی در استان گفت: قدمت جهادانشگاهی در کشور 37 سال و در استان به 11 سال می رسد که در این مدت خدمات مختلف علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی را به مردم میهن عزیز اسلامی ارائه کرده‌است.  

سهراب نژاد گفت: بر اساس تفاهمنامه ای که میان جهاددانشگاهی و وزارت کشور منعقد گردیده، 8 استان در کشور به صورت پایلوت «طرح توسعه مشاغل خانگی» در آنها به اجرا گذشته می شود که خوشبختانه با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته توسط مسئولان جهادانشگاهی استان و عنایت مسئولان جهاد دانشگاهی مرکز، کردستان نیز در جرگه این استان ها قرار گرفته است.  

سهراب نژاد در ادامه، زندانیان و خانواده های آنان را نیز عضوی مهم از جامعه هدف جهادانشگاهی در اجرای طرح «توسعه مشاغل خانگی» قلمداد نمود گفت: قطعا در آینده این طرح را به صورت ویژه در میان زندانیان و خانواده های آنان  و حتی زندانیان آزاد شده نیز اجرایی و به این ترتیب با همکاری اداره کل زندان‌های کردستان و جهادانشگاهی گامی مهم در جهت توسعه اشتغال در جامعه و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز