خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت گیلان عنوان کرد:

آمار غلط از سوی مسئولان موجب بی اعتمادی در جامعه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۰۴۲

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با بیان اینکه اطلاعات آماری باید به‌صورت کاملاً بی‌طرف برای مردم بیان شود گفت: اگر سیاستگذاران بر مبنای سلیقه آمار را هدایت کنند بی‌اعتمادی را در جامعه به وجود می‌آورند.

به گزارش ایلنا از رشت،  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان در سومین همایش گرامیداشت هفته آمار و برنامه‌ریزی در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه توجه به علم آماری در جهان با تاخیر شکل گرفته است اظهار داشت: تمامی تحولات جهان نیازمند علم آماری است.

کیوان محمدی آمار را یک ابزار مهم در شکل‌گیری تمدن جهانی عنوان کرد و ابراز داشت: ضرورت علم آمار به‌درستی در تمامی علوم جهان گسترده شده و یک ابزار اساسی در تصمیم‌گیری است.

محمدی با تاکید بر اینکه علم آمار جایگاه خود را در تمامی علوم تثبیت کرده و به یک ابزار اساسی در جهت توسعه بدل شده است بیان کرد: بی‌توجهی به علم آمار امروز در هیچ حوزه‌ای وجود ندارد و این امر به روشنی قابل لمس است.

وی با اشاره به اینکه افراد می‌توانند با تکنیک‌های آماری و با ارائه آمار غلط افراد را در جامعه فریب دهند تصریح کرد: این اقدام از مشروعیت و مقبولیت حوزه آماری کاسته و مردم را نسبت به آمار بی‌اعتماد می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان شاخص‌های علم آمار را روشن و واضح عنوان کرد و با بیان اینکه اطلاعات آماری باید به‌صورت کاملاً بی‌طرف برای مردم بیان شود گفت: اگر سیاستگذاران بر مبنای سلیقه آمار را هدایت کنند بی‌اعتمادی در جامعه به وجود می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز