خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله سیدحسن عاملی:

حفظ استقلال اولین مطالبه ما از استاندار جدید اردبیل است/استفاده استاندار از مدیران شایسته و توانمند اصلاح‌طلب

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۷۸۱

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: حفظ استقلال اولین مطالبه ما از استاندار جدید است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی در مراسم معارفه استاندار جدید و تکریم استاندار سابق اردبیل اظهار داشت: اولین مطالبه ما از استاندار جدید حفظ استقلال است. وی در انتصاب به این سمت خطیر مدیون هیچ کس نیست بلکه مدیون ملت و خون مقدس شهداء هستند به همین دلیل نباید جز مصالح استان و کشور و نظام اسلامی را ملاحظه کند و به کسی باج بدهد

وی ادامه داد: رمز موفقیت استاندار جدید در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی خواهد بود و این از مولفه‌های اصلی ارزیابی عملکردش در آینده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: راه‌آهن از مطالبات اصلی استان ماست. دولت محترم در این خصوص استان‌های کشور را با نگاه مساوی مورد عنایت قرار نداده و این خود از عوامل باورسوزی و از دست دادن سرمایه اجتماعی  است

وی افزود: درباره منطقه‌آزاد که برای توسعه استان امری بسیار خطیر است احتیاج به لابی‌گری‌های فراوان توسط نمایندگان محترم و استاندار جدید داریم. با کمال تاسف همیشه در آستانه رای‌گیری جمع زیادی از مطبوعات با مقالات ویرانگر این موضوع را مورد هجمه قرار می‌دهند. سخن ما در این باب این است که اگر منطقه‌آزاد برای استان‌های مرزی بد است پس برای همه استان‌ها بد باشد و اگر مفید است پس تبعیض روا نیست و بدترین گره‌های ذهنی را درست می‌کند.

عاملی اظهار داشت: صیانت از حق مسلم استان از رود ارس و قزن‌‌اوزن برای استان بسیار حیاتی است. اگر برای استان آذربایجان‌شرقی اجازه احداث سد شهریار در قزل‌اوزن را داده‌اند نظیر این امتیاز را از استان ما دریغ نکنند. چگونه است که رودخانه‌های دائم جاری در گیلان مهار نمی‌شود و به‌جای آن آب تولید منطقه خلخال به آن عزیزان داده می‌شود.

وی افزود: یکی از مطالبات جدی استان مساله بندر خشک است که درباره اصلاندوز در موسم انتخابات مطرح شد و تبلیغات عظیمی روی آن صورت گرفت. هم استانی‌ها با حساسیت تمام پیگیر این موضوع هستند و اگر این موضوع محقق نشود در باورسوزی بسیار مخرب خواهد بود. رسیدگی به واحدهای صنعتی تعطیل شده و احیاء آنها و اهتمام به امور فرهنگی و ایجاد فضای سالم تربیتی و استفاده از تمام فرصت‌های مادی و معنوی استان و مخصوصا استفاده از عنصر زمان برای مدیریت استان بسیار مهم است.

امام جمعه اردبیل همچنین گفت: قابلیت گردشگری و جذب گردشگر در استان اردبیل در دنیا بی‌نظیر است. در این‌خصوص استان ما در حسرت مدیریت علمی و فنی و به‌روز و جامع است. چنین مدیریتی قطعا مولد ثروت استثنایی خواهد بود و جا دارد استاندار جدید از این فرصت استثنایی به نحوی شایسته استفاده کند.

وی ادامه داد: تردیدی نیست استاندار باید از نیروهای اصلاح‌طلب استفاده کنند. از وی می‌خواهیم در این‌خصوص از لحاظ توانمندی و شایستگی اغماض نکنند و فرمایش امام‌صادق(ع) را مد نظر داشته باشند که فرمود "برای من مساوی است که به ناشی اعتماد کنم یا به خائن."

نماینده ولی‌فقیه در استان خطاب به وزیر کشور اظهار داشت: چهار بخش استان ما از رشد وسیع و قابل توجه برخوردار است و شایسته است با عنایت ویژه حضرت‌عالی به شهرستان تبدیل شوند. این چهار بخش عبارتند از: هشتجین، اصلاندوز، انگوت و جعفرآباد.

عاملی با تقدیر و تشکر از فعالیت 4 ساله خدابخش در استان اردبیل از تمام مدیران و فعالان سیاسی استان خواست نهایت همکاری را با استاندار جدید که از مدیران  زبده کشور است داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز