خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار همدان در گفت‌وگو با ایلنا:

درصدد ایجاد فضای بانشاط و باز سیاسی هستیم/ ۲۶ حزب دارای مجوز در همدان فعالیت می‌کنند/ از تشکل‌های دانشجویی با سلایق مختلف حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۰۲۵

معاون استاندار همدان با اشاره به بکار گیری مدیران همسو با برنامه‌های دولت گفت: اگر تعبیر صحیحی از برنامه‌ها و سیاست‌های کلی دولت داشته باشیم٬ هرآنچه مخالف و غیرهمسو با این برنامه‌ها باشد پذیرفتنی نیست.

سعید شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در انتخاب همکاران و مدیران دولتی مبنای کار شایسته سالاری٬ تعهد به خواست مردم و پایبندی به خط مشی دولت است و کسی باید در مسند مسئولیت قرار گیرد که به سیاست‌های دولت تدبیر و امید اعتقاد داشته باشد.

شاهرخی افزود: در همین راستا ما به صورت مستمر ملاک‌ها و توانایی‌های مدیران را ارزیابی کرده و اگر به این نتیجه برسیم که نیاز به تغییر مدیری وجود دارد درنگ نخواهیم کرد. تغییر مدیران در تمامی دوره‌ها امری طبیعی است و در این دوره نیز تغییراتی را شاهد خواهیم بود.

معاون سیاسی٬ امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با اشاره به نقش مهم احزاب در ساماندهی افکار عمومی و جلب مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی٬ اظهار کرد: هم اکنون ۲۶ حزب دارای مجوز با ۴۴ دفتر حزبی در سطح استان فعالیت می‌کنند و ما همچنین به دنبال ارتقای کمی و کیفی احزاب استان هستیم و زمینه را برای رشد آنها و تسهیل صدور مجوزهای شهرستانی نیز فراهم خواهیم کرد.

شاهرخی در همین راستا بیان کرد: از جهت کیفی به دنبال فراهم سازی فضای بانشاط و باز سیاسی بیش از پیش هستیم. فضایی که در آن تمامی احزاب قانونی٬ با سلایق و عقاید مختلف بتوانند نظرات خود را ابراز کنند.

وی با اشاره به خلاء خانه احزاب در همدان خاطرنشان کرد: مقدمات تشکیل خانه احزاب را در همین مدت کوتاه فراهم کرده و بعد از اعلام آمادگی تمامی  احزاب دارای مجوز استان٬ درخواست احزاب را در تهران پیگیری کرده تا مکانی برای آن در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: لزوم حمایت از تشکل‌های دانشجویی با تمامی سلایق در چارچوب قانون وجود دارد و بدون شک این فضا در دانشگاه ها باید با نشاط تر و بازتر باشد. به همین خاطر با قراردادن فرصتی برابر  برای دانشجویان و حمایت قانونی از تشکل‌های دانشجویی دارای مجوز٬ به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد کسی با هر عنوانی فراتر از قانون عمل کند. باید ذهن و نگاه جوانان را باز بگذاریم٬ کرسی‌های آزاد اندیشی را در دانشگاه بسط دهیم و برای اعتلای کشور با همکاری تمامی گروه ها آستانه تحمل جناح‌های مختلف را برای شنیدن نظرات مخالف بالا ببریم.

شاهرخی هدف از راه اندازی شعبه هیئت جوانان اندیشه ورز استان همدان را اعتماد و اعتقاد به اندیشه‌های جوانان دانست و گفت: هیچ قشری نمی‌تواند بهتر از جوانان نخبه راهکارهای عملی در راستای ارتقای نقش جوانان و بانوان در اداره امور استان ارائه دهد و هدف از راه‌اندازی هیأت جوانان اندیشه ورز استان نیز همین است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه با اشاره به نقش کمکی و مهم سازمان‌های مردم نهاد در اداره امور استان بیان کرد: دولت‌ها نه قادر هستند و نه به مصلحت است که خود تمامی امور اداره کشور را برعهده گیرند. به همین دلیل آن‌ها نیازمند راهکارها و کمک سازمان‌های مردم نهاد و غیردولتی در زمینه های مختلف هستند. نگاه مدیران استان به سمن‌ها باید نگاه کمکی باشد و مسئولان باید به برون سپاری وظایف و توانایی سازمان‌های مردم‌نهاد باور داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز