خبرگزاری کار ایران

استاندار خبر داد:

ارسال ۳۸۶ کامیون کمک‌های مردمی لرستان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۶۰۱

استاندار لرستان از ارسال کمک‌های مردمی به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در لرستان، سید موسی خادمی در بازدید از کرمانشاه بیان داشت: بعد از زلزله دلخراش و ناراحت‌کننده این استان، مردم لرستان نیز مانند تمامی ایرانیان و حتی به دلیل قرابت جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی بیشتر به کمک شتافتند.

استاندار لرستان با بیان اینکه کمک‌ها به‌صورت مردمی و دولتی بوده و خیلی از افراد به صورت خودجوش اقدام به کمک‌رسانی کرده‌اند، ادامه داد: تا به حال حدود ۳۸۶ کامیون انواع وسایل، اقلام و کالاهای ضروری و مورد نیاز به صورت تنظیم شده و با ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال به این مناطق ارسال شده است.

خادمی به جمع‌آوری حدود دو میلیارد ریال کمک نقدی توسط پایگاه‌های امداد سطح شهرها و نماز جمعه‌های استان نیز اشاره کرد و افزود: همچنین تمامی دستگاه‌هایی که به‌صورت رسمی در امر یاری‌رسانی فعالیت دارند از همان ساعات اولیه وارد عمل شده و به کار امداد و نجات پرداختند.

وی با اشاره به اینکه لرستان جزو اولین استان‌هایی بوده که شروع به امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده کرده، اظهار داشت: هم‌اکنون نیز کار امدادرسانی و ارائه خدمات به چندین روستای حادثه‌دیده را برعهده گرفته‌ و به صورت مستقیم مدیریت می‌کنیم.

خادمی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در همان ساعات اولیه تمامی دستگاه‌های خود را برای کمک‌رسانی به مناطق فرستاد و هم‌اکنون نیز اقدامات شایسته‌ای انجام می‌دهد؛ همچنین چندین روستا را به صورت کامل بازسازی خواهد کرد.

استاندار لرستان با تقدیر از اقدامات مطلوب ارتش به خدمات درخور دانشگاه علوم پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: همان ابتدای وقوع زمین‌لرزه تیم‌های پزشکی، درمانی و امدادرسان این دانشگاه در محل حاضر شدند و هم‌اکنون نیز کار روان‌درمانی و مشاوره را برای بازماندگان پیگیری می‌کند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: سپاه استان نیز کار بازسازی هفت روستا و شهر سرپل ذهاب را به صورت کامل برعهده گرفته است.

به گفته وی تمامی استان توان خود را برای یاری‌رسانی به مناطق زلزله‌زده به کار گرفته‌ و روند خوب پیش می‌رود اما باید در این راستا بیشتر تلاش کرد.

انتهای پیام/
محمد رضا گودرزی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز