خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه مطرح کرد:

خسارت 21 میلیاردی به بخش دامداری در مناطق زلزله‌زده/ تلف‌شدن 30 هزار راس دام

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۷۴۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از خسارت 21 میلیارد تومانی به بخش دامداری این استان و تلف شدن 30 هزار راس دام خبر داد.

به گزارش ایلنا، شهبازی با اشاره به اینکه زلزله باعث تخریب واحد‌های دامداری سنتی و صنعتی در مناطق زلزله زده شده است، افزود: دولت برای جبران خسارت زلزله به دامداران برای هر راس دام سبک ۶۰۰ هزار تومان و برای هر راس دام سنگین ۳ میلیون‌تومان مصوب کرده که به خسارت‌دیدگان پرداخت می‌شود.

شهبازی کل اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت دامداران را ۲۱ میلیارد تومان بیان کرد که در صورت تامین اعتبار به دامداران پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۳۰۰ جایگاه دام کاملا تخریب شده و ۵۷۵ واحد دامداری سنتی و نیمه صنعتی نیز خسارت دیده‌اند، خاطرنشان کرد: در حادثه زلزله ۳۰هزار راس دام تلف شده که ۱۰۰۰ راس آن دام سنگین است.

وی همچنین از خسارت زلزله به ۱۶۸ واحد پرورش ماهی خبر داد که در این بین ۳ و نیم میلیون قطعه بچه ماهی تلف شده است.

دکتر شهبازی افزود: در اثر زلزله اخیر اماکن نگهداری دام ها، انبار‌های علوفه، دام و طیور، ادوات کشاورزی و تاسیسات کشاورزی، کانال‌های آبیاری، چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب خسارت دیده اند.

وی خسارت به کندو‌های زنبور عسل استان در اثر زلزله را حدود ۱۰۰۰ کندو اعلام نمود و افزود: همچنین ۲۰ هزار قطعه مرغ نیز بر اثر زلزله تلف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یکی از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان در مناطق زلزله زده را حمل و توزیع ۲۰۰۰ تن جو در مرحله اول برشمرد که به صورت رایگان بین دامداران و کشاورزان توزیع شده و فرآیند توزیع همچنان ادامه دارد.

وی دیگر اقدام سازمان در راستای کمک به دامداران و کشاورزان خسارت دیده را توزیع ۸۰۰ رول نایلون پلاستیکی برای پوشاندن انبار‌های علوفه اعلام کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گفت: در پایش روستاها، توسط اکیپ‌های دامپزشکی ۶۳۵ روستا سرکشی و پایش شده است.

وی در پایان گفت: علی رغم اینکه اکثر ساختمان‌های اداری سازمان جهاد کشاورزی بدلیل خسارت زلزله قابل استفاده نیستند، اما پرسنل سازمان جهادکشاورزی از ساعت‌های اولیه بعد از زلزله با حضور در بین مردم مشغول خدمات رسانی به مردم زلزله زده هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز