خبرگزاری کار ایران

حسن روحانی مطرح کرد:

افتتاح پروژه‌ها در سیستان و بلوچستان افتخاری برای دولت‌دوازدهم

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۶۹۷

رئیس جمهوری گفت: یکی از افتخارات دولت دوازدهم افتتاح پروژه ها در سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی امروز در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی در سرسرای هلال‌احمر زاهدان اظهارداشت: خوشحالیم امروز اولین سفر استانی در دولت دوازدهم از سیستان و بلوچستان آغاز شده و امیدواریم در زمان‌های مناسب خدمت تمام مردم ایران در استان‌های دیگر برسیم.

وی افزود: این استان اهمیت ویژه‌ای به‌دلیل ترکیب جمعیتی و همزیستی مسالمت‌آمیز بین اقوام و مذاهب و حضور گسترده مردم استان در تمام مسائل انقلاب دارد و همواره مرزبانی خوبی برای کشور بوده است. به همه دست اندرکاران بخش کشاورزی که عمده بار در این بخش بر دوش مردم است و به تمام فعالان این عرصه سلام عرض کرده و دست همه کشاورزان را می بوسیم که در زمینه خود کفایی امنیت غذایی فعالیت می کنند.

روحانی افزود: سیستان و بلوچستان استعداد خوبی در کشاورزی و دامپروری دارد و استفاده از آب شیرین کن خورشیدی تحول بسیار خوبی است که باید در این استان آن را ادامه دهیم.

رئیس جمهوری تصریح کرد: از اجرای طرح ١٤٦ هزار هکتاری در سیستان و بلوچستان بسیار خوشحالیم که فاز اول آن شامل ١٠ هزار هکتار هنوز برق رسانی کامل نشده و تا چند ماه دیگر تکمیل می شود.

روحانی از دست اندرکاران بخش سلامت که کار بزرگ و خداپسندانه‌ای در کم‌کردن درد مردم انجام می‌دهند قدردانی کرد.

وی گفت: برای دولت یازدهم افتخار است که پروژه‌های زیادی در این استان افتتاح کرده و دولت دوازدهم هم امیدوار است همان راه را ادامه دهد و دسترسی مردم به درمان بیشتر شود. خوشحالیم ٢٥ طرح بخش سلامت به ویژه کلینیک عدالت و بخش ای سی یو بیمارستان خاتم الانبیا(ص) و سایر موارد امروز افتتاح شد.

رئیس جمهوری اظهارداشت: از زحمات وزارت راه و شهرسازی و تمام پیمانکاران و مردمی که دولت را در اجرای طرح ها یاری می کنند، تشکر می کنیم. راه‌های ارتباطی از مسائل مهم برای رفاه مردم و اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: راه‌آهن چابهار ٢٧ درصد پیشرفت داشته که خوشحال کننده است و باید تلاش کرد عملیات ساخت این طرح در سال های آینده تمام شود. اینکه در دولت یازدهم ٣٥ درصد بزرگراه‌ها ایجاد شده افتخار است و این مسیر ادامه دارد.

رئیس جمهوری گفت: بخش‌های افتتاحی امروز از جمله بزرگراه‌ها و سه دهانه پل بزرگ در مسیر سواحل مکران خیلی مهم است و از نعمت‌های خوبی تلقی می‌شود و جای افتخار دارد. از وزارت نفت به‌ویژه شرکت گاز تشکر می‌کنیم زیرا ٩ هزار روستا در دولت یازدهم در کشور گازرسانی شده است. کار گازرسانی در دولت‌دوازدهم به تمام شهرها و روستاهای کشور انجام می شود.

وی گفت: در مجموع ٩٦ درصد جمعیت کشور از نعمت گاز در دولت دوازدهم استفاده خواهند کرد.

رئیس جمهوری پیشاپیش از مردم زاهدان عذرخواهی کرد که در جلسه وزیران تعبیر این بود که تمام زاهدان به منظور لوله‌گذاری شخم زده خواهد شد و مردم باید آمادگی داشته باشند.

روحانی افزود: وامی که دستور داده شد برای لوله‌کشی گاز منازل به مردم زاهدان داده شود تحول مهمی برای محیط زیست و رفاه حال مردم است.  کنار گازرسانی، صنایع صنعتی و به دنبال آن تحول صنعتی ایجاد خواهد شد. امروز به مردم زابل قول دادیم سال آینده گاز خواهند داشت اگرچه لوله‌کشی گاز انجام نمی‌شود از طریق سی ان جی به مردم زابل گاز را می‌رسانیم.

رئیس جمهوری اظهار داشت: افرادی که نیاز به مدد دارند به‌ویژه معلولان باید مورد توجه قرار گیرند که ساخت واحد مسکونی برای آنان ضروری است. تقاضا دارم سلام من را به مردم خاش که با دلاوری در انتخابات بیش از ٩٢ درصد مشارکت داشتند برسانید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز