خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استاندار کرمان:

بازسازی ۹۰۰ واحد مسکونی در شهرستان راور آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۷۳۲

معاون امور عمرانی استاندار کرمان، با اشاره به اینکه بازسازی ۹۰۰ واحد مسکونی در شهرستان راور آغاز می‌شود، تاکید کرد: بنیاد مسکن استان و فرمانداری راور مدیریت این بازسازی‌ها را برعهده دارند.

به گزارش ایلنا از کرمان، سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی در حاشیه بازدید میدانی اعضای ستاد مدیریت بحران استان از مناطق زلزله‌زده به صورت روستا به روستا و بررسی روند خدمات‌رسانی به زلزله‌‌زدگان گفت: صبح شنبه از روستاهای درگیر زلزله و کلیه امکانات و خدمات ارائه‌شده به زلزله‌زدگان همچون چادر، پتو، آب و... بازدید شد.

وی با اشاره به بازدید از اکثر چادرهای امدادی و گفت‌وگو با مردم مستقر در این چادرها و همچنین بررسی مسائل و مشکلات مردم این مناطق، اظهار داشت: شورای مدیریت بحران شهرستان راور ظهر شنبه پس از بازدیدهای میدانی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علیمرادی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، فرماندار شهرستان راور و مدیران مربوطه در محل شهرداری هجدک تشکیل جلسه داد و مصوبات قابل قبولی به همراه داشت.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان از بازدید میدانی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی شمال استان از ۱۰۸ چشمه و قنات در بخش کوهساران شهرستان راور در ساعات اولیه وقوع زلزله خبر داد و تصریح کرد: از این مجموع ۸۷ قنات بین ۳۰ تا ۸۰ درصد ریزش داشتند که مقرر گردید از امروز با استفاده از توان مردم منطقه به صورت امانی کار آغاز شود.

موسوی با اشاره به بازدید کارشناسان اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از خانه‌های آسیب‌‌‌دیده در اثر زلزله اخیر، خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه ستاد مدیریت بحران استان، کار بازسازی ۹۰۰ واحد مسکونی در شهرستان راور آغاز و از سوی فرمانداری راور و بنیاد مسکن استان مدیریت خواهد شد.

وی با تاکید براینکه واحدهای خشتی و گلی که مشکل دارند، تخریب و جایگزین آنها، واحدهای جدید احداث خواهد شد، ابراز داشت: درخصوص عوارض پروانه‌های ساختمانی، مقرر گردید با مدیریت فرمانداری شهرستان راور، این روند به صورت رایگان یا تخفیف کامل انجام شود.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: درخصوص مخابرات و آنتن‌دهی موبایل در مسیر مناطق زلزله‌زده، مقرر گردید شرکت مخابرات استان به عنوان یکی از اپراتورها در منطقه آغاز به کار کرده و مشکلات این حوزه را مرتفع کند. 

موسوی با اشاره به پیشنهاد مطروحه در شورای مدیریت بحران شهرستان راور مبنی بر راه‌اندازی پایگاهی در خصوص پر کردن سیلندرهای گاز، بیان کرد: در این راستا بخشداری کوهساران موظف گردید زمین و زیرساخت‌ها را تامین کند و پس از حمل دستگاه مربوطه، کار پر کردن سیلندرهای گاز مردم از فردا صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان کرمان تاکنون بیش از ۵۰۰ پیک‌نیک و خوراک‌ساز در اختیار مردم منطقه قرار داده اند، یادآور شد: با توجه به حضور نماینده جمعیت هلال احمر کشور در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان راور، مصوب گردید جهت تکمیل انبارهای این جمعیت اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز