خبرگزاری کار ایران

مدیر دبیرخانه توسعه کلانشهرهای کشور:

زمینه های قانونی برای اجرای مدیریت یکپارچه شهری وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۷۷۸

مدیر دبیرخانه کمیته برنامه‌ریزی و توسعه کلانشهرهای کشور گفت: به‌رغم خلاءهای موجود، زمینه‌های قانونی مناسبی برای افزایش اختیارات شهرداران و حرکت به سمت مدیریت یکپارچه شهری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا سید علی میرنجاتی در نشست شورای شهر یزد با موضوع بررسی مدیریت یکپارچه شهری، اظهار داشت: اخیرا دولت در حال تهیه لایحه مدیریت یکپارچه شهری است که این لایحه می‌تواند شروع خوبی برای ورود به بحث باشد اما اهداف موردنظر را فراهم نمی‌کند.

وی ادامه داد: یکی از ایرادات لایحه موردنظر، جزیی نگری است که در آن تدوین حدود 50 آیین نامه پیش بینی شده که تعدد آیین نامه ها می تواند محدودیت‌های بیشتری برای کار شهرداری‌ها ایجاد کند.

میرنجاتی با اشاره به جایگاه شهرداری‌ها در قوانین کشور، گفت: در طول دوره‌های مختلف غالبا دیدگاه دولتی بر شهرداری‌ها حاکم بوده و حتی با تشکیل شوراهای اسلامی شهر هم این دیدگاه ادامه یافت و اکنون در زمان تهیه لایحه مدیریت یکپارچه نیز این دیدگاه حاکم بوده است، این در حالی است که باید یک بار برای همیشه تکلیف حکومت های محلی را روشن کنیم.

مدیر دبیرخانه کمیته برنامه‌ریزی و توسعه کلانشهرهای کشور اظهار داشت: با وجود نارسایی‌های موجود، در نظام مدیریتی کشور برای مدیریت شهرها فکر شده و این زمینه خوبی برای اصلاح مسائل قانونی جهت افزایش اختیارات شهرداری ها ایجاد کرده است.

میرنجاتی در ادامه با اشاره به دیدگاه‌های مختلف موجود در زمینه مدیریت یکپارچه شهر، بیان کرد: این موضوع قبلا با عناوین مدیریت واحد شهری و مدیریت هماهنگ شهری هم مطرح شده است که هرکدام بلاتکلیف مانده‌اند اما امروز باید هرچه زودتر تکلیف لایحه مدیریت یکپارچه روشن شود.

وی در ادامه گفت: شهرداری و شورای شهر یزد می‌توانند مطالعات خود را جهت تعیین رویکردها و اولویت‌های موردنیاز جهت اجرای مدیریت یکپارچه شهری انجام دهند و طی تفاهنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مطالعات تکمیلی را هم در دستور کار قرار دهند تا در ادامه با تصویب شورای عالی شهرسازی، شهر یزد به عنوان پایلوت اجرای مدیریت یکپارچه انتخاب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز