خبرگزاری کار ایران

همزمان با اول دسامبر میلادی؛

گردهمایی حمایت از مبتلایان به ویروس HIV برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۸۷۲

هر ساله، نخستین روز آخرین ماه سال میلادی را به عنوان روز جهانی ایدز نامگذاری کرده اند و فرصتی فراهم می شود تا دوباره انسان عصر نوین، به یکی از مهم ترین چالش های تهدید کننده بهداشت و سلامت جهانی فکر کند.

به گزارش ایلنا، شمار مبتلایان به اچ آی وی مثبت در سراسر جهان در حال افزایش است و به نظر می رسد به رغم بالا رفتن آگاهی عمومی از شیوه های ابتلا و پیشگیری از این بیماری مهلک، همچنان طیف های مختلفی از جامعه درباره آن، چیز زیادی نمی دانند.

اول دسامبر هر سال، یادآور بیماری مهلکی است که تاکنون جان میلیون ها نفر را در نیم قرن اخیر گرفته است و از سال 1998 میلادی برای حمایت از مبتلایان و گرامی داشت قربانیان آن، برنامه های متنوعی در دستور کار دولت ها قرار گرفته است.

آمارها نشان می دهد حدود نیم درصد جمعیت کره زمین (به طور خوشبینانه)، مبتلا به ویروس اچ آی وی هستند که تنها 46 درصد از آن ها از بیماری خود اطلاع دارند و درصد اکثریتی نیز از بیماری خود آگاه نیستند و بالطبع، به فکر درمان و کنترل آن هم نخواهند بود.

امیدواریم اطلاع رسانی درباره ایدز و مسائل فرهنگی، بهداشتی، روانی، اقتصادی مرتبط با آن بیش از پیش در دستور کار مسئولان به خصوص رسانه ها  قرار بگیرد.

اما در روز جهانی ایدز (اول دسامبر–دهم آذرماه) و همزمان با آغاز هفته ملی اطلاع‌رسانی ایدز ( 8 تا 14 آذرماه) موسسه سپهر نور سلامت با شرکت تدبیر ایده پردازان 5040 ، مسابقه فوتبال چهارجانبه ای با حضور تیم های فوتبال پیشکسوتان استقلال، پیشکسوتان پرسپولیس، پاراگ و سپهر در سالن فرهنگی ورزشی پیام برگزار شد.

موسسه سپهر سلامت در 9 آذر مصادف با روز جهانی ایدز با حمایت شرکت 5040 برگزار کننده این گردهمایی ورزشی اجتماعی بود.

این گردهمایی که با شعار "ببخش، ندانسته ترسیدم" برگزار شد، با هدف حمایت از مبتلایان به ویروس HIV و خانواده های‌شان توسط دکتر علیرضا رمضانی مدیر عامل سپهر سلامت از کلیه بازیکنان 4 تیم تقدیر و تشکر شد و آقایان سهراب انتظاری و شاهین خیری به عنوان سفیران سلامت این موسسه معرفی شدند.

در این گردهمایی شرکت 5040 نیز خود را حامی معلولان و بیماران مبتلا به ایدز معرفی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز