خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار البرز:

کسی نباید بخاطر نقد به جوانان برچسب بزند/ رضایت دانشجو با اعتماد‌سازی محقق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۳۰۷

معاون سیاسی استانداری البرز گفت: باید بدانیم نقد دلسوزانه جوانان و دانشجویان ضمن ایجاد اعتماد در مدیران، راه بهتر را به آنان نشان می دهد و کسی نباید در این باب به جوانان برچسب بزند.

به گزارش ایلنا از کرج فتح‌الله حقیقی در جلسه کمیسیون دانشجویی استان البرز با اشاره به اینکه 16 آذر روز حماسه و قهرمانی دانشجویان و نشان از فداکاری و ایثار این قشر پیشتاز در برابر استبداد و استعمار است اظهار داشت: این روز نماد آزادی، استقلال و حاکمیت ملی است که به گواه تاریخ سهم دانشگاه ها و دانشجویان در مبارزه با استبداد غیر قابل انکار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرزادامه داد: دانشگاه مرکز سعادت و در مقابل شقاوت یک ملت است و از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین شود.

 حقیقی گفت: دانشجویان و دانشگاهیان چشمان بیدار علم و سیاست هستند و علم و دانش سبب تقویت و پایداری یک ملت است از این رو باید گفتمان علم و فناوری را به گفتمان غالب جامعه تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه ارتقای قدرت ملی محک سنجش توانمندی کشور است افزود: لازمه افزایش قدرت ملی داشتن قدرت علمی و اقتصادی است و باید برای آینده کشور به صورت عقلانی و در چارچوب علم و دانش برنامه ریزی شود و دانشگاهیان که دیده بان علم و عقلانیت هستند سهم قابل توجهی در این مهم ایفا می کنند.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: کل مقالات علمی تولید شده به 39 هزار 918 مقاله بوده که ایران رتبه اول تولید علم در منطقه و رتبه 16 در دنیا را کسب کرده و سهم ایران در تولید علم یک و نیم درصد در دنیا داراست که باید مقالات علمی در مسیر فناوری اطلاعات و تجاری سازی هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه همه وظیفه داریم شان استاد و دانشجو را حفظ کنیم گفت: مسئولان اگر معتقدند  جوانان به عنوان ثروت جامعه محسوب می شوند در عمل نیز باید چنین باوری را ثابت کنند.

 حقیقی افزود: باید بدانیم نقد دلسوزانه جوانان و دانشجویان ضمن ایجاد اعتماد در مدیران، راه بهتر را به آنان نشان می دهد و کسی نباید در این باب به جوانان برچسب بزند و موجبات لکنت آنها را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: بازار تملق با دانشگاه سنخیت ندارد و نباید شیوه ای انتخاب کرد که افراد شایسته که گناهشان شفاف گویی است رانده شوند.

این مسئول با بیان اینکه سعه صدر داشتن در مقابل دانشجویان یکی از رسالت های خطیر مسئولان است گفت: مسئولان فرهنگی و مدیران دانشجویی باید به دور از هر گونه حب و بغض از فعالیت قانونی دانشجویان حمایت کنند و هر گونه کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

وی افزود: اگر به دنبال مشارکت دانشجو هستیم مسیر اولیه آن اعتماد است که در کنار آن، رضایت و مشارکت دانشجو محقق می شود.

معاون استاندار با بیان اینکه دانشجو باید بردباری، صبر، تحمل و دقت خود را تقویت کرده و از فضای احساسی فاصله بگیرد و بر اساس عقلانیت و اعتدال مسائل را حل و فصل کند ادامه داد: باید در نظر داشت که اگر نتوانیم موضوعات داخلی خودمان را با آرامش، عقلانیت و در چارچوب حل کنیم، هیچ گاه از پس حل مسائل بزرگتر بر نخواهیم آمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز