خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر ایلام خبر داد؛

ایلام دومین استان پاک از نظر شیوع مواد مخدر در مدارس

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۸۸۰

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: آموزش پرورش استان ایلام بر اساس پایش های ملی صورت گرفته از نظر مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی در رتبه دوم کشور قرار دارد.

به گزارش ایلنا، فهد کمالوندی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مصرف مواد مخدر شهرستان آبدانان اظهار کرد: دسیسه‌های استکبار  اجرای برنامه‌های تهاجم فرهنگی ،توسعه مصرف مواد مخدر در سنوات گذشته و تبدیل مواد افیونی سنتی به صنعتی ، سن مصرف مواد مخدر در کشور و بخصوص در آموزش و پرورش و مراکز علمی را کاهش داده است.

وی پیشگیری و گسترش آموزش‌های عمومی را موثرترین اقدام در راستای مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: ایلام در بین 31 استان کشور در زمینه استفاده از مواد اعتیادآور جزو استان های سفید قرار دارد و آموزش و پرورش استان هم رتبه دوم سلامت و پاکی از مواد مخدر در گستره ملی را به خود اختصاص داده که در این میان شهرستان آبدانان در میان شهرستان‌های دهگانه ایلام رتبه اول را از نظر پاکی در اختیار دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام تاکید کرد: با مشارکت بسیج سازندگی  و ستاد مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بزودی 270 نفر از معتادان بهبود یافته استان با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و راه اندازی کارگاه های تولیدات خانگی مشغول به کار می شوند.

معاون فرماندار شهرستان آبدانان نیز در این نشست گفت: به‌رغم مراقبت‌های شبانه روزی نیروهای امنیتی و انتظامی منطقه، مواد مخدر سنتی و صنعتی توسط افراد و سوداگران از مبادی مختلف وارد شهرستان و توسط بعضی خرده فروشان در سطح شهرها و روستاها توزیع می شود.

ابراهیم مرادخانی افزود: 26 کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی طی 18 ماه گذشته توسط عوامل انتظامی و امنیتی شهرستان آبدانان شناسایی و معدوم شده است.

وی یادآور شد: به منظور آشنایی مردم با مضرات مصرف مواد افیونی طی هشت ماهه گذشته سالجاری 2 هزار و 300 نفر از قشرهای مختلف مردم در کلاس ها و کارگاه های آموزشی زیر نظر مربیان با اصول و روشهای علمی مبارزه با مواد مخدر آشنا شده اند.

 560 نفر از اقشار مختلف مردم در شهرستان آبدانان با آگاهی بخشی و فعالیت های فرهنگی از بلای خانماسوز اعتیاد رهایی یافته و به دامن اجتماع بازگشته اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز