خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

ماشین‌سازی با یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۹۳۸

مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک گفت: این شرکت در بحران سختی قرار دارد و زیان‌های بسیاری ناشی از سوء مدیریت‌های گذشته به آن تحمیل شده است و به همین دلیل اکنون با یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کند.

جعفر صفری در گفت وگوی اختصاصی با ایلنا، ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه نماد شرکت ماشین سازی اراک از اردیبهشت سال جاری تا آبان ماه در بورس بسته شده بود، گفت: ارزش سهام این شرکت نیز از 345 به 124تومان رسیده است که عدم شفافیت صورت های مالی در دوره‌های گذشته موجب بسته شدن نماد شرکت در بورس شده بود. در حال حاضر سود سهام این مجموعه صنعتی، حبابی بوده و عدد 345 به ازای هر سهم واقعی نیست. 

صفری در ادامه با تاکید بر وجود پتانسیل‌های استان مرکزی به لحاظ صنعتی و تولیدی بیان‌کرد: در حال حاضر، استان رتبه چهارم صنعت کشور را دارد که باید ظرف یکی دو سال آینده به رتبه های سوم و دوم ارتقاء یابد. استان مرکزی باید همواره مطرح باشد چرا که سالانه حدود سه هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت می کند که 60 درصد آن توسط بخش صنعتی تأمین می شود.

وی گفت: سالانه حدود یک هزار میلیارد تومان بودجه از سوی دولت در قالب بودجه نفتی به استان اختصاص می یابد که این یعنی 180 درصد بازگشت بودجه در قالب مالیات از سوی صنعت.

وی افزود: ما در استانی قرار داریم که رقم قابل توجهی مالیاتِ صنعت به دولت تزریق می کند بنابراین باید از پایداری اشتغال برخوردار باشیم. از این رو امکان توسعه استان و رونق اقتصادی از طریق بخش صنعت و کشاورزی بسیار فراهم است. 

وی با اشاره به اینکه روش های سنتی کشاورزی دیگر پاسخگوی توسعه اقتصادی نیست، اظهار داشت: توسعه کشاورزی مشروط بر مکانیزه شدن کشاورزی است و این مهم نیز به واسطه صنعت امکان پذیر است؛ پس در نهایت، نقش صنعت در همه زمینه ها و توسعه همه جانبه بسیار حیاتی است.

مدیر عامل ماشین سازی اراک تصریح کرد: 60 درصد تکیه درآمدی استان مرکزی به بخش صنعت است و اگر این بخش تقویت شود به واسطه آن تولیدات کشاورزی و معادن و سایر حوزه ها نیز رشد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز