خبرگزاری کار ایران

آمار متناقض مصدومیت‌های جاده‌ای قزوین در دو روز اخیر

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۲۵۲

جواد حق‌لطفی، مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین می‌گوید: ما آمارهای بسیار متناقضی را در چند روز اخیر در تصادف، امداد و نجات و آدم‌های گرفتار شده در برف داشتیم که این موجب متشنج شدن جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین،جواد حق‌لطفی، مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با موضوع طرح زمستانه گفت: این آمار از ۵ نفر مصدوم به ۱۲ و سپس ۳۲ و حتی ۲۱۶ تا هم رسید که بعد از آن هم تکذیب شد، متاسفانه دیشب در اخبار۲۰:۳۰ و هم در اخبار ۲۱ این موضوعات را گفتند. ما در هیچ کدام از استانها این مسائل را نداریم. مسئول ارائه آمار در ستاد مدیریت بحران پلیس معرفی شده‌است.

حق‌لطفی در رابطه با بارش برف در چند روز گذشته، افزود: بارش برف در دو روز گذشته برای ما یک بازی تدارکاتی خوبی بود. در عملیات چند روز گذشته ۳۴۲ همکار راهداری  با ۱۳۲ دستگاه ماشین درگیر بودند. ۳۷۴۱ کیلومتر از مسیر‌های استان تحت تاثیر بارش برف قرار داشت. ۳۰۳۰تن ماسه و نمک در این بارش استفاده شد. همچنین ۶۵ محور روستایی هم مسدود شده بود که در شب گذشته تقریبا ۵۰ مسیر بازگشایی و مابقی تا امروز بازگشایی خواهد شد.

وی در رابطه با نقش راهداری استان در رزمایش طرح زمستانه گفت: امسال آرایش و چیدمان طرح زمستانی را در راهداری استان تغییر داده ایم. نزدیک به ۲۳ هزار تن ماسه و نمک برای زمستان دپو شده است برای رزمایش طرح زمستانی،  ۲۵ دستگاه ماشین آلات و ۴۰ نفر از همکاران راهداری شرکت می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت:در هشت ماهه سال جاری ۱۲.۱ درصد کاهش تصادفات منجر به فوت، خسارت و جرح را به طور کلی در استان داشته‌ایم.

سرهنگ نصرالله بیگلری رئیس پلیس راه استان قزوین نیز با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای گفت: در آمار هشت ماهه سال جاری ؛ درتصادفات منجر به فوت ۱۷.۱۱ درصد  و تصادفات جرحی ۱۱.۸۸ درصد و در تصادفات خسارتی ۱۰.۲۵درصد نسبت به سال گذشته از نظر فقره ای کاهش داشته‌ایم، این آمار به صورت کلی ۱۲.۱درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سرهنگ بیگلری در ادامه افزود:تعداد متوفی بر اساس آمار مرفوک ۱۶ درصد، تعداد مجروحان  ۱۸.۳۵ درصد و به طور کلی ۷.۶۹ درصد نسبت به سال گذشته این آمار  کاهش داشته است این آمار برای کل کشور به زیر یک درصد رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز