خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری البرز مطرح کرد؛

"صدمه عمدی" دومین جرم کشور است/ تشکیل بیش از 273 هزار پرونده با اتهام"توهین"در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۷۵۸

رئیس کل دادگستری البرز گفت: ایراد صدمه عمدی دومین جرم کشور است که برای آن 340 هزار پرونده در کشور تشکیل شده است و سهم استان البرز 10217 فقره پرونده است.

به گزارش ایلنا از کرج،احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز  با اشاره به اینکه آستانه صبر در کشور پایین است گفت: در مقابل ناملایمات و هیجانات آنی، عجولانه تصمیم گرفته و اقدام می‌شود که نیازمند آموزش جدی به نوجوانان و جوانان هستیم.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما به دلیل فرهنگ نادرستی که وجود دارد برخلاف آموزه‌های دینی، مهارت صبر آموزش داده نشده و حتی بر عکس، کودک ترغیب می‌شود در مقابل رفتار نادرست دیگری انتقام بگیرد و صبر نشانه کم آوردن قلمداد می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه بیشتر آحاد جامعه گرفتار کم‌صبری و  رفتار بعضا توام با خشونت هستند متذکر شد: در 6 ماهه اول سال 96 فراوانی اتهامات نشان می‌دهد بیشتر دعاوی در حوزه 10 اتهام اول کشور که شامل مواردی چون ایراد صدمه عمدی، توهین، تهدید، تخریب و افترا است در نتیجه نبود صبر در جامعه است یعنی اگر آستانه تحمل در کشور افزایش یابد بسیاری از این جرایم نیز کاهش خواهند یافت.

وی با ذکر آماری از 10 اتهام اول کشور گفت: ایراد صدمه عمدی دومین جرم کشور است که 340 هزار پرونده در کشور تشکیل شده است و سهم استان البرز 10217 فقره پرونده است. توهین نیز سومین اتهام کشور است و بیش از 273 هزار پرونده در کشور تشکیل شده است همچنین برای توهین و تخریب نیز در کشور به ترتیب 201 هزار و 121 هزار پرونده تشکیل شده است و همه این جرایم در نبود صبر ریشه دارد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز تصریح کرد: متاسفانه نبود صبر در بین خواص هم دیده شده و در بدنه جامعه آثار خود را نشان می‌دهد؛ در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که قتل‌ها بر سر موضوعات کم‌اهمیت رخ می‌دهد بنابراین اگر می‌خواهیم بخش عمده‌ای از پرونده‌های کیفری و جنایی را کاهش دهیم باید صبر را نهادینه کنیم.

وی افزود: نظام آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند به کمک بیایند و کنترل خشم و صبر را با آموزش‌ها نهادینه کنند؛ همچنین باید از ظرفیت هیات مذهبی، مصلی‌ها و صداوسیما استفاده شود.

فاضلیان با تاکید بر اینکه دادگستری استان البرز از هر طرحی که به افزایش صبر در استان کمک کند استقبال می‌کند متذکر شد: با توجه به افزایش سالانه 5 درصدی وقوع جرم در کشور، باید این طرح‌ها جوانان را در اولویت قرار دهد تا شاهد کاهش وقوع جرم باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز