خبرگزاری کار ایران

زلزله به تهران هم رسید/ 2کشته و97مصدوم در زلزله تهران/ آماده باش 40تیم امدادی

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۰۸۸

زلزله ۲ .۵ ریشتری شب گذشته در تهران و البرز ۲ کشته و ۹۷ مصدوم بر جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات کشور درباره آخرین وضعیت زلزله ۲ .۵ ریشتری گفت: این زلزله در ساعت ۲۷ : ۲۳و در عمق ۷ کیلومتری زمین بود که ۱۲ پس لرزه تاکنون داشته است.

رییس امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه شهر ملارد مرکز زلزله بوده، گفت: استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، گیلان و مرکزی متاثر از این زلزله بودند و ۹۷ نفر نیز در این حادثه مصدوم شدند.

سلیمی خاطرنشان کرد: ۵۰ نفر در البرز، ۳۴ نفر در تهران، ۱۲ نفر در شهرستان ساوه و یک نفر نیز در قزوین مصدوم شده‌اند.

11:40/آماده‌باش 40 تیم امدادی در تهران و البرز

رئیس سازمان امداد و نجات با اعلام ارائه خدمات به 97 مصدوم زلزله شب گذشته پایتخت، گفت: 40 تیم عملیاتی شامل 200 امدادگر و نجاتگر در استان های تهران و البرز برای ارائه خدمات احتمالی به هموطنان در صورت نیاز، آماده‌باش هستند.

 مرتضی سلیمی با اشاره به وقوع زلزله 5.2 ریشتری در ساعت 23:27 شب گذشته(29 آذر) در فاصله 3 کیلومتری ملارد در استان تهران، گفت: این زلزله که علاوه بر تهران، استان‌های قزوین، قم، گیلان و مرکزی را نیز تحت تاثیر قرار داد، تا کنون 13 پس‌لرزه داشته است.

وی با اشاره به ترک جزئی برخی منازل در استان تهران بر اثر وقوع زلزله شب گذشته، افزود: به علاوه در استان البرز نیز دیوار برخی منازل مسکونی ترک برداشته و برخی شیشه های منازل شکسته شد و ریزش کوه در جاده چالوس بدون آسیب بود.

سلیمی با اشاره به مصدومیت 34 تن از هموطنان به دنبال زلزله شب گذشته ملارد، عنوان کرد: همچنین 50 تن در البرز،12 تن در ساوه و یک تن در قزوین مصدوم شدند.

وی گفت: 31 تیم ارزیاب برای بررسی ابعاد زلزله به مناطق تحت تاثیر اعزام شدند.

09:41/ 12پس‌لرزه بعد از زلزله دیشب ثبت شده‌است

رییس ستاد مدیریت بحران درباره تلفات زلزله شب گذشته گفت: یک کودک هفت ساله جان خود را از دست داده که در حال بررسی علت آن هستیم. در ملارد هم یک کشته گزارش شده است.

نجار در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به وضعیت شب گذشته در استان های البرز و تهران گفت: مردم البرز و تهران شب سختی را پشت سر گذاشته اند و همکاری را با دستگاه های اجرایی داشته اند. توصیه میکنیم مردم آرامش داشته و همچنان هوشیار باشند.

نجار گفت: 12 پس لرزه بعد از زلزله دیشب ثبت شده است که بزرگترین آن 2.6 ریشتر قدرت داشته است.

وی درباره تلفات زلزله شب گذشته گفت: یک کودک هفت ساله جان خود را از دست داده که در حال بررسی علت آن هستیم. در ملارد هم یک کشته گزارش شده است.

رییس ستاد مدیریت بحران درباره مصدومان نیز گفت: 56 نفر در البرز به دلیل فرار مصدوم شده اند و یک مصدوم به دلیل آتش سوزی چادر گزارش شده است.

وی با اشاره به وضعیت شب گذشته در استان های البرز و تهران گفت: مردم البرز و تهران شب سختی را پشت سر گذاشته اند و همکاری را با دستگاه های اجرایی داشته اند. توصیه میکنیم مردم آرامش داشته و همچنان هوشیار باشند.

نجار افزود: پس از زلزله ستاد بحران در استان ها تشکیل شده و تصمیم بر تعطیلی ادارات استان های قم، تهران و البرز گرفته شده است. دستگاه های امدادی همچنان در آماده باش هستند و شب گذشته نیازهای مردم مانند سوخت تامین شده است.

09:30/آخرین جزییات زلزله ۲. ۵ ریشتری اعلام شد

اسماعیل نجار (رییس ستاد بحران کشور) درباره آخرین وضعیت زلزله۲. ۵ ریشتری در تهران گفت: ۵۶ نفر در البرز به دلیل فرار مصدوم شدند.

او ادامه داد: مرگ یک کودک هفت ساله گزارش شده که علت آن در دست بررسی است.

رییس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: همچنین یک مصدوم به دلیل آتش‌سوزی در چادر داشته‌ایم و یک کشته در ملارد گزارش شده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز