خبرگزاری کار ایران

در بازدید وزیر ارتباطات انجام شد؛

راه‌اندازی احداث 8 شرکت حوزه ICT / افتتاح مرکز خدمات تجاری پیام

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۸۶۹

در بازدید وزیر ارتباطات از منطقه ویژه اقتصادی پیام، راه‌اندازی احداث 8 شرکت حوزه ICT، افتتاح و مرکز خدمات تجاری پیام به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه بین‌المللی پیام، عملیات احداث 8 شرکت حوزه ICT با 80 میلیارد ریال اعتبار، افتتاح کرد.

این 8 شرکت شامل شرکت‌های مادیران، شاتل، گسترش ارتباطات مبنا، فناوران سیستم رهیاب سیستم، هورپندار، اندیشه نگار پارس، برهان نوآوران، داده گستر عصر نوین(های وب) می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین مرکز خدمات تجاری بین‌المللی پیام را نیز که بر پایه مدل مشارکتی منطقه ویژه اقتصادی پیام و بخش خصوصی بوده، راه اندازی کرد.

رقابت فرمایشی، مانا نیست

وزیر ارتباطات همچنین در نشست صمیمی خود با مدیران منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام، اظهار داشت: شرکت پست خدمات خود را از طریق فرودگاه امام خمینی انجام می‌دهد. ایجاد فضای رقابتی خدمات پستی بین‌المللی خوب است اما اگر عرصه رقابتی، فرمایشی شود، هزینه رقابتی شده و اقتصاد مانا نخواهد شد. 

وی به مسافربری شدن این فرودگاه اشاره کرد و گفت: دلیل سوخت قانع کننده نیست و باید ارزیابی بیشتر صورت گیرد.. مسافربری شدن با توجه به نزدیکی مهرآباد باید ارزیابی شود لذا باید کارشناسی کرد که  این پروژه به صرفه است یا خیر لذا باید مشکلات آن نیز، بررسی و پیگیری شود.

داشتن زیرساخت مناسب منطقه

جهرمی به دلایل مثبت سرمایه گذاران پروژه ICT اشاره کرد و گفت: دو دلیل عمده شرکت کننده آماده بودن زیر ساخت به خاطر نزدیکی به تهران و نیز نداشتن مالیات کالاهای وارد شده، باعث اهمیت این پروژه و جلب سرمایه گدار، شده است.

وی تاکید کرد: امکانات ارزشمند است اما لازم است مشکلات کوچکی مانند ارتباطات تلفنی به سرعت حل شود لذا باید مدل عوض شود. 

جهرمی با تاکید اهمیت کریدوری منطقه گفت: چیزی که به اقتصاد مقاومتی و اشتغال کمک می کند، کریدوری منطقه است بنابراین با توجه به ظرفیت موجود باید کمک کرد در زمان کوتاه به سوددهی و رونق برسد. باید دید سرمایه گذاران می توانند وارد شوند یا خیر و اگر وارد نشدند باید دنبال دلایل و حل آنها بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،  اطهار کرد: وجود این منطقه و فناوری اطلاعات، ابزارهای نوینی خواهد بود که به سمت چشم انداز درآمد ملی حرکت خواهد کرد. معتقدم این که وصعیت چه بوده و چه شده قابل قبول نیست بلکه باید روی انتظار و هدف نهایی، تاکید کرد و کمر همت بست که رونق اقتصادی برگردد.

حل مشکلات جاده ای و دفع پسماند

محمدعلی نجفی، استاندار البرز در پایان این نشست گفت: کریدور منطقه ویژه اقتصادی پیام مساله مهمی است که لازم است مدیران ذیربط استان، با جدیت آنرا دنبال کنند.

وی تاکید کرد: در بهسازی جاده‌ای و وضعیت ارتباطی،  تمهیداتی اتخاذ خواهد شد و همچنین مشکل دفع زباله در منطقه حلقه دره که نزدیک به فرودگاه پیام است با جابجا شدن در منطقه دیگر، اقدام می شود. 

نجفی گفت: سرمایه گذاران و کارآفرینان باید به گونه ای کار کنند که مسایل فناوری نوین، بتواند کارها را تسهیل و به اجرای آن سرعت بخشد.

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام مجموعه و فرودگاهی در شمال غربی شهر کرج و در منطقه مهرشهر با فاصله 35 کیلومتری از پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز