خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان خبرداد:

کاهش دما و وزش بادهای سرد شمالی آخر هفته در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۹۹۳

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان از کاهش دما و وزش بادهای سرد شمالی آخر هفته در این استان خبرداد.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: با نفوذ توده هوای سرد به استان از سه‌شنبه شب تا صبح پنجشنبه در شمال استان وزش بادشدید و گردوخاک رخ خواهد داد. سرعت باد حدود 70 تا 85 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود، این شرایط با شدت کمتر در مرز غربی و نوار شرقی استان نیز رخ خواهد داد.
 
ملاشاهی گفت: از چهارشنبه تاپایان هفته دمای هوا در اکثر نقاط استان به ویژه نیمه شمالی حدود 7 تا 12 درجه کاهش می‌یابد.
 
وی عنوان کرد: پنج شنبه در سواحل و روی دریا نیز وزش بادشمالی، علاوه برگردوخاک در سواحل، سبب مواج شدن دریا می‌شود. 

ملاشاهی تصریح کرد: دمای هوا نسبت به روز گذشته 3 درجه گرم‌تر شده و این وزش بادهای جنوبی ( 30تا   60 کیلومتر برساعت) تا امشب در نواحی مرکزی و جنوب شرق استان ادامه دارد.
 
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: جاده شورگز تا فهرج و بم -ریگان - بزمان امروز بادوگردوخاک وجوددارد، اما تردد با احتیاط امکان پذیر هست.
 
ملاشاهی اظهار داشت: از نیمه شب امشب تا صبح پنج شنبه جهت وزش باد تغییر و از سمت شمال انتظار می‌رود، در زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز چهارشنبه باد شدید (70 تا 85 کیلومتر برساعت) سبب ایجاد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود،
 
وی خاطرنشان کرد: بادهای سرد شمالی همچنین در شورگز تا فهرج و ریگان به سمت بزمان و دلگان و همچنین میرجاوه تا سراوان برای چهارشنبه قابل توجهاست و در جاده نصرت آباد تا فهرج و بم به سمت ریگان و بزمان  و نیز زابل به سمت نهبندان گردوخاک سبب کاهش دید و کندی عبور و مرور خواهدشد. فردا شب مشکلی برای تردد در این مسیرها وجود ندارد.
 
ملاشاهی گفت: چهارشنبه شب و روز پنج شنبه و احتمالا جمعه بادوگردوخاک به نواحی ساحلی استان می‌رسد و به ویژه کنارک به سمت زرآباد و جاسک و همچنین گواتر و پسابندر گردوخاک و کاهش دید محتمل است.
 
به گفته وی سواحل برای امروز هم آسمان مه آلود بوده و از فردا با وزش بادهای خشکی به دریا ضمن کاهش رطوبت ، مه نیز از بین می‌رود.
 
پنج شنبه و جمعه دریای عمان مواج پیش بینی می شود و از فردا پوشش ابر از آسمان استان عبور کرده و از نظر دمایی حدود 7تا12 درجه دمای هوا از چهارشنبه تا جمعه کاهش می یابد و کمینه دمای زاهدان به حدود 5- می‌رسد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز