خبرگزاری کار ایران

رییس کانون سردفتران و دفتریاران کشور:

الکترونیکی شدن ثبت اسناد یک حرکت مدبرانه است

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۲۸۰

رییس کانون سردفتران و دفتریاران کشور، الکترونیکی شدن ثبت اسناد را یک حرکت مدبرانه دانست و ادامه داد: الکترونیکی شدن ثبت اسناد و املاک یکی از افتخارات ایران است.

به گزارش ایلنا از کرمان، محمدرضا دشتی اردکانی در گردهمایی سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی استان کرمان بیان کرد: در صد سال اخیر برای اولین بار در بودجه 97 شاهد رشد منفی هستیم و نمی‌توانیم بدون اعتبار طرح کاداستر را اجرا کنیم لذا می خواهیم درآمد ثبت اسناد را به خود ثبت اسناد بدهید.

وی با بیان این مطلب که اقدامات سازمان ثبت اسناد در راستای خدمت به مردم است، خواستار حذف بند «ک» تبصره 6 لایحه بودجه امسال از سوی نمایندگان مجلس شد..

رییس کانون سردفتران یکی از راه‌های برون رفت چالش‌های اقتصادی را در اهمیت دادن به ثبت اسناد رسمی دانست و تصریح کرد: جایگاه سردفتران بسیار بالاست و امانتدار مردم هستند لذا باید به گونه‌‌ای رفتار کنید که مردم در کنار شما سردفتران حس آرامش کنند.

دفاتر ثبت اسناد در رونق اقتصادی موثرند

رضا طالبی‌زاده مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز در این مراسم گفت: در استان کرمان 209 دفتر خانه اسناد رسمی، 120 دفترخانه ازدواج و 37 دفتر طلاق وجود دارد.

طالبی‌زاده از نقش دفاتر ثبت اسناد در رونق اقتصادی سخن به میان آورد و بیان کرد: در سال های اخیر آمار ثبت معاملات مقداری کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه لازمه حرکت به سوی دولت الکترونیک تعامل دستگاه قضائی با دیگر ادارات است، گفت: مکاتبات و استعلامات بین دادگستری و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان به صورت کاملا الکترونیکی انجام می شود و در صدد هستیم این تعامل را با سایر ادارات متولی امر زمین و مسکن برقرار کنیم.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از برون رفت ثبت اسناد از سنتی به سمت الکترونیکی خبر داد و عنوان کرد: 40 درصد در زمینه جرم در بخش اسناد در استان کرمان کاهش داشته‌ایم.

وی گفت: با توجه به الکترونیکی شدن ثبت اسناد دیگر فرصت طلبان نمی‌توانند در دفاتر اسناد رسمی، سند جعلی تنظیم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز