خبرگزاری کار ایران

داور فرمانی خبر داد:

دریافت 32 متن نمایشی برای حضور در جشنواره استانی تئاتر سوره در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۶۶۰

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل از دریافت 32 متن نمایشی برای حضور در نخستین جشنواره استانی تئاتر سوره با شعار«اخلاق و تئاتر» خبر داد.

به گزارش ایلنا، داور فرمانی با اعلام این خبر افزود: تعداد 32 متن نمایشی به دبیرخانه ی نخستین جشنواره استانی تئاتر سوره رسید که در مرحله نخست برای ارزیابی توسط کارشناسان به مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور ارسال شد.

وی اظهار داشت: از 32 متن رسیده به دبیرخانه جشنواره تعداد 5 متن در بخش صحنه ای کودک و نوجوان و 27 متن نمایشی برای شرکت در بخش صحنه ای بزرگ سال به دبیرخانه ارسال شده است.

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان اردبیل در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و با هدف کشف و پرورش استعدادهای جوانان هنرمند و تولید آثار فاخر نمایشی، نخستین جشنواره استانی تئاتر سوره با شعار «اخلاق و تئاتر» را  برگزار می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه موضوع این جشنواره آزاد است و آثاری که در راستای شعار جشنواره مفهوم اخلاق در زندگی را لحاظ کرده باشند در اولویت ستاد جشنواره قرار می گیرند، گفت: «ارزش‌های دینی»، «انقلاب اسلامی»، «سبک زندگی ایرانی-اسلامی»، «موضوعات اجتماعی»، «کودک و نوجوان»،  «نشاط عمومی و جوانان»، «ادبیات کهن اسلامی و ایرانی»، «ادبیات شفاهی و آیین‌های منطقه‌ای در ارتباط با آداب و رسوم ارزشمند بومی مانند صلة رحم، دستگیری از نیازمندان و... »، «آثاری که بر اساس خاطرات، رمان و داستان‌های منتشر شده توسط انتشارات سوره مهر با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اقتباس نمایشی شده باشند» از دیگر موضوعات اولویت دار در انتخاب متن های نمایشی این جشنواره است.

وی افزود:  بهترین اثر این جشنواره به تشخیص هیات داوران به طور مستقیم به جشنوارة سراسری تئاتر سوره و اثر بعدی هم به مرحلة بازبینی جشنوارة سراسری تئاتر سوره معرفی می شوند.

فرمانی اظهار داشت: نتایج بازخوانی این متون نیمه نخست دی ماه ۱۳۹6 اعلام و اواخر فروردین ماه 1397 این نمایش ها بازبینی می شود.

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره دهه آخر اردیبهشت ماه 1397 در اردبیل برگزار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز