خبرگزاری کار ایران

افزایش 66 درصدی تولید اتان در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۳۲۰

سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس‌جنوبی گفت: با پایان عملیات تعمیرات اساسی بر روی خط دریافت گاز فاز 16 این پالایشگاه و بهینه‌سازی‌های فرایندی انجام شده، میزان اتان تولیدی در این پالایشگاه 66 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایلنا، شهاب چهارلنگ اظهار داشت: با شروع دریافت خوراک فاز 16 از سکوهای دریایی و همچنین انجام اقدامات اصلاحی برای رفع مشکلات توربواکسپندر ردیف دوم گازی به همراه بهینه‌سازی برج‌های متان زا و سایر پارامترهای فرآیندی، میزان اتان تولیدی این پالایشگاه افزایش چشمگیری یافت.
 
وی افزود: با انجام این اقدامات مهم، تولید این محصول استراتژیک در مجتمع گاز پارس جنوبی با 624 تن افزایش، به هزار و 920 تن در روز رسید که این مقدار نسبت به تولید اولیه، 48 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 
سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس‌جنوبی ادامه داد: همچنین با توجه به اقدامات صورت گرفته جهت بهینه‌سازی برج‌های متان‌زدایی ردیف‌های گازی، اتان تولیدی این پالایشگاه با 18 درصد افزایش به 2 هزار و 160 تن در روز رسید.
 
وی عنوان کرد: مطابق برنامه پالایشگاه برای تولید این محصول امیدواریم با بهینه‌سازی و ارتقای سطح عملکرد توربو اکسپندرها با همکاری شرکت‌های داخلی، میزان تولید اتان در این پالایشگاه تا مرز 2 هزار و 640 تن افزایش یابد.
 
چهارلنگ افزود: با افزایش تولید اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی، بخشی عمده خوراک پتروشیمی‌های مسقر در منطقه تامین خواهد شد.
 
وی ادامه داد: اتان تولیدی به عنوان یک محصول استراتژیک و با ارزش افزوده بالا، خوراک پتروشیمی‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز