خبرگزاری کار ایران

در نشست تشکلات کارگری و کارفرمایی خراسان شمالی مطرح شد؛

خانه کارگر بنگاه اقتصادی و تشکل سیاسی و حزبی نیست/ حداقل انتظار ما مشارکت در تصمیم گیری‌ها است

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۶۷۶

نماینده دبیرکل خانه کارگر با بیان این که برخی اتفاقات در تشکل‌های خانه کارگر باعث آسیب جدی به جامعه کارگری می شود، گفت: به یاد داشته باشیم خانه کارگر بنگاه اقتصادی و یک تشکل سیاسی و حزبی نیست.

به گزارش ایلنا، علی اصغر شهبازی در نشست هم اندیشی تشکلات کارگری و کارفرمایی خراسان شمالی، خانه کارگر را یک تشکل صنفی دانست و گفت: مجموعه فعالیت های خانه کارگر صنفی است. عمده نگرش اصلی خانه کارگر رونق تولید و جامعه تولیدگرا است .

وی اظهار داشت: اگر امروز با تنش های اقتصادی در کشور مواجه هستیم به دلیل این است که ما به تولید در داخل کشور توجه خوبی نداشته‌ایم .

وی افزود: متاسفانه بحران در بنگاه‌های اقتصادی نظام سیاسی و اجتماعی ما را تحت تاثیر قرارداده که این مهم خیلی خوشایند نیست.

نماینده دبیر کل خانه کارگر در رابطه با عدم مدیریت درست برجامعه کارگر ، گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی مدیران اقتصادی از نیروی کار فاصله گرفته‌اند و وارد مسائل سیاسی شدند که این عامل آسیب جدی به جامعه بزرگ کارگری وارد کرده است که این موضوع  نیازمند تمهیدات ویژه است.

وی تصریح کرد: خانه کارگر حریم شکنی‌ها، بی حرمتی ها و رفتارهای غیر اخلاقی را قبول ندارد و به دنبال فضای مناسب و به دور از آسیب برای جامعه کارگری است.

دبیر اجرایی خانه کارگر طبس  همچنین بر همگرایی، اتحاد در بین اعضای خانه کارگر تاکید کرد و گفت: امیدواریم این مهم در استان خراسان شمالی نیز اتفاق بیفتد و اعضای هیات اجرایی تشکیلات خانه کارگر را جز تشکیلات خود بدانند.

شهبازی به تخصیص 100 میلیون تومان اعتبار برای  عملیات احداث ساختمان جدید خانه کارگر خراسان شمالی اشاره کرد وگفت: این اعتبارات در دو مرحله 70 میلیون تومان و دیگر 30 میلیون تومان اختصاص یافت و انتظار ما این است که برای تکمیل ساختمان خانه کارگر، استان نیز کمک وحمایت های لازم راداشته باشد.

وی از 2 میلیون و  500 هزار نفر عضو رسمی خانه کارگر در کشور خبرداد وگفت: خانه کارگر در بسیاری از زمینه ازجمله احداث دانشگاه های علمی کاربردی، مجموعه های ورزشی، سالن اجتماعات، فعالیت های رفاهی و درمانی برای جامعه کارگران ورود پیدا کرده است.

نماینده دبیر کل خانه کارگر به مشکلات درمانی جامعه کارگری در کشور اشاره کرد وگفت: مکاتباتی با مجلس داشته ایم که از محل ردیف های اعتباری به جامعه کارگری نیز دربحث درمان کمک شود.

وی به 160 هزار میلیارد تومان طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت اشاره کرد و کارگران را از سرمایه های اصلی وسهامدار واقعی تامین اجتماعی اعلام کرد وگفت: انتظارما براین است که مدیریت سازمان تامین اجتماعی نیز  از بدنه  جامعه کارگری انتخاب شود .

حسن نوری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز با بیان این که گاهی برخی تشکیلات خانه کارگر را حزبی می دانند، ماهیت خانه کارگر را معیشتی، کارگری و اقتصادی دانست .

وی افزود: انتظارما از جامعه کارگری این است در راستای فعالیت های معیشتی، کارگری واقتصادی حرکت کنند واز مسائل حزبی و سیاسی به دور باشند.

نوری بر تغییر و تحول اساسی درمدیریت خانه کارگر خراسان شمالی تاکید کرد وگفت: باید با تفاهم ، تعامل و همدلی از مسائل حاشیه ای جامعه کارگری را دور کنیم.

وی افزود: متاسفانه دراستان هنوز نتوانسته ایم همگرایی در خانه کارگر ایجاد کنیم وبایدبه دنبال همگرایی باشیم.

محمد صباغیان ،نائب رئیس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی  نیز یکی از مشکلات اساسی خانه کارگر استان  را عدم شفافیت در فعالیت ها و برنامه ها عنوان کرد وگفت: عمدتا تمامی جلسات ازشفافیت لازم و خروجی مناسب برخوردار نبودند.

وی به اهمیت جایگاه و نوع فعالیت خانه کارگر اشاره کرد و خانه کارگر  را چشم و امید تمامی کارگران دانست واظهارداشت: خانه کارگر مادر همه تشکل ها است.

وی افزود:اگر بخواهیم یک نهاد مدنی داشته باشیم باید خانه کارگر داشته باشیم دراستان خراسان شمالی چنین پتانسیلی وجود دارد ولی متاسفانه تاکنون از مدیریت و کارشناس توانمند برخوردار نبوده است.

صباغیان با بیان این که باید خانه تکانی اساسی درخانه کارگر خراسان شمالی اتفاق بیفتد از انتخاب ناگهانی سرپرست جدید خانه کارگر گلایه کرد و گفت : درانتخاب سرپرست جدید از اعضای هیات اجرایی هیچ گونه نظرخواهی نشده است.

وی افزود:   دراین زمینه حداقل انتظار اعضای هیات اجرایی خانه کارگر مشارکت در تصمیم گیری ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز