خبرگزاری کار ایران

محمدرضا حیدری:

آیت‌الله هاشمی برای مصلحت انقلاب سکوت کرد/ زخم‌هایش گواه راهی بود که با امام(ره) آغاز کرد

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۷۷۱

رئیس شورای‌شهر مشهد مهمترین محور فعالیت آیت‌الله هاشمی را حضور کنار مردم و درک آنها دانست.

به گزارش ایلنا، محمدرضا حیدری در دوازدهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد به پاس حضور پهلوانان عزیز حاضر در جمع، یاد شادروان تختی را گرامی‌داشت و اظهارکرد: ‎شنبه 16 دی‌ماه سالروز عملیات حماسه هویزه را داشتیم و دوستانی که در شرایط جنگ بودند به خاطر دارند سال 59 که ما در داخل با برخی جریان‌های معاند درگیر بودیم و کشور درگیر تدوین قانون اساسی و انتخابات بود جمعی از دانشجویان پیرو خط امام برای جلوگیری از پیشروی دشمن به شهادت رسیدند که یاد این عزیزان را گرامی میداریم.

وی افزود: یکشنبه 17 دی‌ماه سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی است و به همین مناسبت از افتخارآفرینان کشتی مشهد دعوت کردیم در جلسه صحن علنی در جمع ما حضور داشته باشند.

حیدری با اشاره به شخصیت والای جهان پهلوان تختی گفت: ‎مرحوم تختی به عنوان اسوه ورزش پهلوانی مطرح بود؛ هم از باب موفقیت‌های ورزشی و هم به لحاظ مشی و سلوک پهلوانی و مردم داری.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: ‎تختی به‌عنوان یکی از افتخارات کشور شناخته می‌شود و نکته قابل توجه این است که در فعالیت‌های اجتماعی همگام با مردم زمان خود حرکت کرد.

حیدری در ادامه با اشاره به 19 دی‌ماه سالروز ارتحال ملکوتی یار صدیق امام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، افزود: ‎ما سال گذشته با ضایعه تاسف‌بار و خبر بهت‌آوری مواجه شدیم که مردم ایران و دوستداران جمهوری اسلامی را متحیر کرد. درگذشت بزرگمردی که زخم‌های تنش گواه راهی بود که با امام(ره) آغاز کرد و از مبارزان بزرگ انقلاب ما بود و زخم‌های دیگری نیز بر تنش بود که در نتیجه انبوه نامهربانی‌هایی بوده که سال‌های پس از انقلاب دید و برای مصلحت انقلاب سکوت کرد و کنار مردم و انقلاب ایستاد.

حیدری افزود: آیت‌الله هاشمی چهره‌ای است که مهمترین مناصب را در نظام جمهوری اسلامی برعهده داشت و همه این‌ها از هاشمی رفسجانی چهره‌ای مردمی ساخت. ایشان در دوره‌های حساسی نقش‌آفرینی کرد و مهمترین محور فعالیت‌هایش کنار مردم بودن و درک درد مردم بوده است.

‎وی خاطرنشان کرد: از دیگر رویکردهای ایشان رویکرد توسعه‌ای و مناسب با شرایط جدید جهانی بود. تلاش‌های ایشان در سازندگی‌های پس از جنگ و تلاش‌هایی که در تعامل با کشورهای اسلامی کرد حاکی از اقدامات ارزشمندش بود. امیدواریم این الگوی اعتدال، عقلانیت و میانه‌روی تداوم داشته باشد و همه خدمت‌گزاران نظام به این اصول متعهد باشند و ما نیز یکی از بزرگراه‌های اصلی شهر را به نام ایشان تغییر نام دادیم و چهارشنبه مراسمی به مناسبت یاد ایشان برگزار می‌شود و از همه مردم و دوستداران نظام دعوت می‌کنیم در این مراسم حضور یابند.

وی افزود: ‎چهارشنبه 20 دی‌ماه سالگرد امیرکبیر است. امیرکبیر از پیشگامان توسعه در دوران خود بود و خدمات ارزنده‌ای انجام داد اما اگر رسم خادم‌کشی و نخبه‌کشی که در تاریخ سیاه قاجار از رویه‌ها بود از دنیا نمی‌رفت شاید کشور از خدمات بی‌بدیل این چهره اصلاح‌گر می‌توانست بهره بیشتری ببرد.

حیدری اظهارکرد: ‎از محورهای ماموریت‌های شورای پنجم موضوع توجه به مردم و ارتقای رضایت‌مندی مردم از خدمات شهرداری است و در نشست‌های مختلف و نشست کمیسیون‌ها این موضوع را مورد توجه قرار دادیم و یک درخواست جدی از شهردار و معاونان وی داریم که در قالب یک کارگروه ویژه حذف مقررات زائد، اصلاح فرآیندها و پاسخگویی صریح و سریع را پیگیری کنند.

وی افزود: ‎امروز که در مواجهه با مطالبات مردمی هستیم به‌طور مشخص به متغیرهایی می‌رسیم که وجود آن هیچ لزومی ندارد.باید ‎ساز‌وکاری در سریع‌ترین زمان ممکن پیش‌بینی شود. از همه دعوت می‌کنیم کمک کنند و دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را ارائه کنند تا آسیب‌های نظام پاسخگویی و خدمات‌رسانی را برطرف کنیم.

‎رئیس شورای‌شهر مشهد افزود: بر حوزه‌های نظارتی شهرداری مجدد تاکید می‌کنیم که انجام ماموریت‌ها و جلوگیری از تخلفات با ملاحظه تکریم شهروندان باشد و هیچ‌گونه رفتار سوئی را نمی‌پذیریم و باید با یک رفتار درست و ادبیات مناسب صورت گیرد. ‎بر مجموعه‌هایی که حوزه‌های کارگزاری را به دست گرفتند تاکید می‌کنیم نشست‌های آموزشی و توجیهی به این منظور برگزار کنند و در عین رعایت و اجرای قوانین باید این امور را در چارچوب درست انجام دهیم.

وی در پایان گفت: ‎امیدواریم برنامه مشخص برای حذف قوانین زائد و اصلاح رویکردها را شاهد باشیم و پیشنهاد می‌کنیم ساز و کار مشخصی برای آن تعریف شود تا همه ذی‌نفعان شهر ورود پیدا کنند و در فضای تعاملی مثبت و مناسب، رویه‌ها را اصلاح کنیم چراکه نقش بزرگی در رضایت‌مندی مردم دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز