خبرگزاری کار ایران

در بوشهر صورت گرفت:

پیشرفت 42 درصدی واحد شیرین‌سازی میعانات گازی در پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۰۸۸

ساخت نخستین واحد شیرین‌سازی میعانات گازی در پارس جنوبی با 42 درصد پیشرفت درحال اجراست.

 به گزارش ایلنا، مدیر طرح ساخت واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی در پالایشگاه فازهای 2و 3 میدان گازی پارس جنوبی گفت: روند فعالیت در این بخش‌ها به موازات یکدیگر  خوب است و در صورت تامین منابع مالی طبق برنامه مصوب، این طرح تکمیلی در دی ماه سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

سیروس پیکار افزود:  پیشرفت این طرح را در بخش‌های مهندسی 60 درصد، تامین کالا 49 و نیم درصد، ساخت و اجرا 32 درصد اعلام کرد.

وی گفت: با تکمیل فعالیت‌های این بخش، عملیات نصب تجهیزات اصلی طرح ، اواخر دی امسال  آغاز و باتوجه به اینکه تجهیزات ثابت طرح در کارگاه موجود است، پیش‌بینی می‌شود عملیات نصب این تجهیزات تا بهمن  به پایان برسد.

پیکار  ساخت واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی  و فرایند شیرین‌سازی این فرآورده در پالایشگاه‌های پارس جنوبی را عامل ایجاد ارزش افزوده قابل ملاحظه عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح  علاوه بر افزایش کیفیت محصول، موجب کاهش خوردگی تاسیسات و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی می‌شود.
واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی در پالایشگاه فازهای 2 و 3پارس جنوبی به منظور جداسازی ترکیبات گوگردی ترش و آلاینده از میعانات گازی تولیدی این فازها، از سوی شرکت ملی نفت ایران و با نظارت شرکت نفت و گاز پارس به همت پژوهشگاه صنعت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در دست اجراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز