خبرگزاری کار ایران

توسط متخصصان اورولوژی انجام شد؛

انجام دو جراحی خاص در بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۲۲۸

پزشک متخصص اورولوژی بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد از انجام دو جراحی خاص نمونه‌برداری پروستات واصلاح بی اختیاری اداری در بیمارستان تامین اجتماعی این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایلنا، سید علی سیدی در توضیحات بیشتر درباره خبر فوق از سرطان پروستات به عنوان یکی از شایع ترین بیماری سرطان در مردان یاد کرد و اظهار داشت: به دنبال کشف نشانه‌های سرطان و برای بهبود اثبات یا رد وجود سرطان نیاز به نمونه برداری پروستات خواهد بود.

سیدی با بیان این که در گذشته نمونه برداری بدون استفاده از روش‌های تصویر برداری و با هدایت انگشت انجام می‌شد، گفت: اکنون با استفاده از هدایت اولتراسونوگرافی می‌توان نمونه برداری با دقت زیاد و از نواحی مختلف پروستات انجام شود.

وی اظهارداشت: متاسفانه در خراسان شمالی این بیماری از طریق روش‌های تصویربرداری انجام نمی‌شد اکثرا بیماران  به مشهد ارجاع داده می‌شدند.

سیدی افزود: براین اساس با استفاده از دستگاه سونوگرافی و امکانات موجود بیمارستان عمل جراحی سرطان پروستات بر روی مردی 63 ساله با موفقیت انجام شد.

وی درحال حاضر از نوبت دهی بیماران سرطان پروستات  برای درمان دربیمارستان تامین اجتماعی بجنورد خبرداد.

متخصص اورولوژیست بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد یکی از اعمال شایع در اورولوژی را نمونه برداری پروستات اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون در این بیمارستان یک مورد نمونه برداری پروستات آن هم در نوع سرطان خوش خیم انجام شده است.

وی با بیان این که توده پروستات در مردان در سنین 35 تا 40 سالگی شروع به رشد می‌کند، گفت: عمده موارد غدد پروستات از نوع خوش خیم بوده ولی برخی مواقع بزرگی پروستات از علایم سرطان این بیماری از نوع بدخیم است.

سیدی سرطان پروستات را یک روش تشخیصی دانست نه درمانی که با دستگاه سونوگرافی نمونه برداری آن انجام می‌شود که اکنون این دستگاه در بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد وجود دارد و فقط نیازمند یکسری وسایل جانبه‌ای است که به زودی این وسایل خریداری می‌شود.

وی هزینه نمونه برداری  پروستات در مراکز خصوصی را بین یک و نیم تا سه  میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که این عمل در بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد رایگان انجام می‌شود.

وی افزود: براین اساس با استفاده از دستگاه سونوگرافی و بهینه‌سازی امکانات موجود در بیمارستان این نمونه برداری بر روی مردی 63 ساله با موفقیت انجام شد.

در ادامه  متخصص اورولوژیست بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد در رابطه با بیماری بی‌اختیاری مجاری اداری زنان نیز گفت: این نوع بیماری یکی از بیماری‌های شایع در بین زنان است که درخراسان شمالی به دلیل زایمان‌های مکرر و ازدواج در سنین پایین شایع‌تر است.

وی از مراجعات فراوان زنان برای این نوع بیماری به بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد خبرداد و گفت: هفته‌ای شاهد مراجعه دو مورد از این نوع بیماری به این بیمارستان هستیم که نیازمند عمل جراحی است.

سیدی با بیان این که بی‌اختیاری اداری انواع مختلف دارد، شایع‌ترین نوع این بیماری را بی‌اختیاری استرسی عنوان کرد که اکثرا در بین زنان 20 تا 50 سال اتفاق می‌افتد.

وی افزود: این نوع بیماری باعلایمی مانند سرفه، عطسه، فعالیت‌های سنگین ناگهانی بروز می‌کند.

وی درمان اولیه این نوع بیماری را تقویت عضلات کف لگن و ورزش اعلام کرد واظهار داشت: بیمارانی که به درمان‌های اولیه پاسخ ندهند درمان دارویی پاسخگو آنها  نیست و نیازمند عمل جراحی هستند.

سیدی با بیان این که عمل‌های جراحی بی اختیاری استرسی به شیوه‌های مختلف انجام می‌شود از جمله این عمل‌ها را روش باز و بسته عنوان کرد و افزود: در روش عمل بسته با یک برش یک سانتی متری و با استفاده از نوار مصنوعی این نوع بی‌اختیاری درمان می‌شود.

وی هزینه نوار مصنوعی را بین 800 تا یک میلیون تومان متغیر دانست که توسط بیمه شده باید پرداخت شود این درحالی است هزینه درمان این نوع بیماری در مراکز درمانی خصوصی بین 4 تا 7 میلیون  تومان است.

سیدی با اعلام این که اولین عمل جراحی بی اختیاری اداری زنان در بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد بر روی زنی 50 ساله  با روش نوار مصنوعی به روش بسته انجام شد، گفت: تمام هزینه‌های مراحل درمانی آن به صورت رایگان انجام شده است.

وی ورزش کف لگن بعداز زایمان، کاهش وزن، کاهش مصرف دخانیات و کاهش غذاهای کافیین دار را بهترین روش پیشگیری از بیماری بی‌اختیاری اداری در زنان عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز