خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آخرین وضعیت راههای مواصلاتی کشور خبر می‌دهد؛

پیش‌بینی هوای سرد تا چهارشنبه/ محور قم-تهران دوباره بسته شد/تعطیلی مدارس همدان در نوبت بعدازظهر/ محور قزوین زنجان همچنان مسدود است

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۲۴۷

با توجه به کاهش شدید دما در نیمه شمالی،غربی و مرکزی کشور طی امشب و صبح فردا (۹ بهمن)؛احتمال یخ‌زدگی در معابر عمومی و جاده‌های بین شهری و ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برفگیر جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان هواشناسی کشور با توجه به کاهش شدید دما در نیمه شمالی کشور طی امشب و صبح فردا (۹ بهمن) یخ‌زدگی در معابر عمومی و جاده‌های بین شهری و احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برفگیر جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

به شهروندان توصیه می‌شود از سفر غیرضروری خودداری و در صورت لزوم از تجهیزات زمستانی و بخصوص زنجیر چرخ استفاده کنند.

با توجه به افت دما به زیر صفر و عدم ذوب برف، بار برفی سنگین روی درختان موجب شکستن شاخه‌های آنها می‌شود لذا توصیه می‌شود در اسرع وقت شهرداری‌ها و هموطنان با تکان دادن درخت‌های انباشته از برف نسبت به سبک کردن بار روی آنها اقدام کنند.

همچنین در خبری دیگر روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان از تعطیلی مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی در سراسر استان در نوبت بعد از ظهر یکشنبه 8 بهمن ماه 96 خبر داد.

جاده قم – تهران بسته شد

محور قم -تهران نیز که به علت برف سنگین دیشب بسته شده بود با تلاش راهداری منطقه و کمک سربازان نیروی انتظامی برای ساعاتی باز شد. در ساعات گذشته کمک های امدادی توانستند  ماشین برف‌روب جاده قم به تهران را باز کرده و به مردم کمک کنند و خودروهای آنها را از داخل برف بیرون بکشند.اما در آخرین اطلاعیه سازمان راهداری اعلام شد   این محور همراه با محورهای مواصلاتی تهران- ساو‌ه ، تهران  - قم ، تهران – کرج تا اطلاع ثانوی مسدود است.

برخی خودروها نیز به دلیل تمام شدن سوخت و یا یخ زدن رادیاتور کنار جاده گرفتار شدند.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور هم اعلام کرد  با تلاش دست اندرکاران این سازمان طی ساعات آینده بیشتر محورهای مواصلاتی کشور بازگشایی خواهند شد.

برپایه این گزارش محور قم - تهران و کرج - تهران طی 2 الی 4 ساعت آینده  روال عادی خود را باز خواهد یافت ما در حال حاضر مسدود است.  بارش برف و کولاک  محور قزوین - زنجان رانیز  مسدود کرد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در همین گزارش اعلام کرد : شب گذشته، بارش برف موجب شد تا خودروهایی که از سمت تهران به کرج در حرکت بودند، با خودروهای درون شهری کرج تداخل پیدا کنند که همین امر سبب انسداد در جاده های مسیر فوق شد.

عبدالهاشم حسن نیا اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که بازگشایی مسیر تهران - کرج و بالعکس بیش از 4 ساعت طول خواهد کشید تا به حالت عادی برگردد. مشکل بزرگ ما نبستن زنجیر چرخ توسط رانندگانی است که در محورهای برف گیر تردد می‌کنند و این مساله خود نیز باعث بروز مشکلاتی در سطح جاده ها می شود.

 بسته شدن 17 محور برفگیر کشور

مرکز مدیریت راه های کشور نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد 17 محور مواصلاتی کشور به دلیل شرایط جوی مسدود است که 12 محور، به دلیل بارش برف امروز و دیروز بوده است.

آزاد راه زنجان - قزوین، واقع در استان زنجان، محور طارم - زنجان، واقع در استان زنجان، محور قدیم رشت - قزوین، واقع در استان قزوین، آزاد راه قزوین - رشت، واقع در استان قزوین، محور ساوه – بوئین زهرا، واقع در استان مرکزی، محور هراز ( تهران – آمل و بالعکس )، واقع در استان های تهران و مازندران، محور تهم – چورزق - زنجان، واقع در استان زنجان، محور قزوین - همدان، واقع در استان قزوین و آزاد راه تهران - قم، واقع در استان تهران، از روز گذشته (7 بهمن) تا اطلاع بعدی، به دلیل بارش برف و عدم ایمنی کافی مسدود است.

بر اساس این اطلاعیه، آزاد راه ساوه - تهران، واقع در استان مرکزی و محور کندوان ( کرج – چالوس و بالعکس )، واقع در استانهای البرز و مازندران، از امروز (8 بهمن 96) تا اطلاع بعدی، به دلیل بارش برف و عدم ایمنی کافی مسدود است.

محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، سمنان، کرمانشاه، کردستان، گلستان، قزوین، زنجان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، همدان ، تهران، استان مرکزی، گیلان ، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی و ارتفاعات محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه نیز هم اکنون شاهد بارش شدید برف هستند.

همچنین محور فیروزکوه (محدوده گدوک) دارای مه گرفتگی همراه با کاهش دید است و در استان آذربایجان شرقی (محورهای مراغه - هشترود و بستان‌آباد - زنجان)، در استان آذربایجان غربی(محورهای ارومیه - نقده و پیرانشهر)، در استان اردبیل (گردنه الماس) و در استان همدان(گردنه‌های آوج، اسدآباد و همه‌کسی) شاهد کولاک و یخ‌زدگی بوده و تردد خودروها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز