خبرگزاری کار ایران

در جمع پژوهشگران و اساتید حوزه کشاورزی مطرح شد:

تاکید معاون رئیس‌جمهور بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۵۶۸

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ، توسعه شرکت‌های دانش بنیان را یکی از راهکارهای اقتصادی‌شدن تحقیقات دانست .

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری که به منظور افتتاح بخش جدید پالایشگاه غلات به استان البرز سفر کرده است، در جمع پژوهشگران و استادان حوزه کشاورزی در پردیس کشاورزی گفت: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های کود ، سم ، آبیاری و بذر می‌تواند هم پاسخگویی نیازهای کشاورزان باشند و هم به توسعه اقتصادی کشور کمک کند.

 وی در تبیین دلایل مشکلات کشور در حوزه تحقیقات کشاورزی افزود : تحقیقات علمی باید مکانیزمی داشته باشد که خود دانش‌بنیان باشد چرا که بیش از ۹۰ درصد بودجه کشور بودجه جاری است که برای حقوق و دستمزد استفاده می شود و ما نتوانستیم تکنولوژی را توسعه دهیم و مشکل پایه ای داریم چرا که نتوانستیم با توجه به افزایش تعداد دانشجویان در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت : چرا تاکنون در کشور شرکت‌های بزرگ کشاورزی وجود ندارد در حالی که کشاورزی برای ما بسیار اهمیت دارد و در حال حاضر نیازمند دانش اجرایی هستیم تا بتوانیم مشکل آب کشاورزی را حل کنیم.

وی افزود: دانش باید خود درآمد زا باشد؛ دانشی که بخواهد با بودجه دولت اقتصادی شود ناموفق خواهد بود وابستگی به بودجه دولتی جوابگو نخواهد بود. مشکل پژوهش ما پول نیست، مشکل ماهیت پولی است و خروجی تحقیقات علمی ما در بین مردم پیاده نمی‌شود و این مشکل اصلی است و محققان باید به نحوی پژوهش کنند که مشکل مردم و کشاورز حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز