خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آبدان بوشهر گزارش می‌دهد؛

مردمی که یک دهه است فراموش شده‌اند/ اهالی نه آمبولانس دارند نه امکانات بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۴۴۸

اهالی بخش آبدان در استان بوشهر به شدت از کمبود امکانات بهداشتی و درمانی رنج می‌برند و چشم انتظار توجه و رسیدگی مسئولان هستند.

به گزارش ایلنا، بخش آبدان در فاصله 45 کیلومتری مرکز شهرستان دیر استان بوشهر قرار دارد و دارای جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر در مسیر اصلی محور بوشهر - بندر عباس قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش شغل اصلی مردم بخش آبدان کشاورزی و دامپروری است. در فصل زمستان از اوایل آذر ماه اهالی این منطقه به برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل مشغول می‌شوند.

در فصل برداشت گوجه فرنگی قریب به 4 هزار نفر از اقصی نقاط کشور جهت کار در مزارع کشاورزی و فصل برداشت وارد منطقه آبدان می‌شوند.

آبدان چندین سال از تبدیل‌شدن آن به بخش‌ می‌گذرد اما متاسفانه این بخش از مشکلات زیادی برخوردار است. از مهمترین مشکلات مردم بخش، مسئله بهداشت و درمان است که مردم بخش با آن مواجه هستند.

یکی از شهروندان بخش آبدان در این زمینه گفت: با وجود اینکه آبدان حدود ده سال از بخش شدن آن می‌گذرد چرا مسئولان به فکر مردم این منطقه نیستند؟

اسماعیل عارفی‌نیا عنوان کرد: مردم این منطقه بعد از گذشت سال‌ها چشم انتظار یک دستگاه آمبولانس هستند.

دیگر شهروند آبدانی با بیان اینکه مرکز خدمات جامع سلامت شهید جواد حاجیانی بخش آبدان فاقد پزشک متخصص است و این مشکلاتی برای مردم به دنبال داشته است.

اسماعیل سهولی ادامه داد: مردم این منطقه راضی هستند هفته‌ای دوبار پزشکان متخصص به این مرکز بیاید و ما باید روزانه یا هفته‌ای سه بار به شهرستان کنگان یا استان فارس مراجعه کنیم و این کلی وقت ما را می‌گیرد.

دیگر شهروند آبدانی ضمن گلایه شدید از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: مرکز درمانی آبدان فاقد آمبولانس است و اکثر مردم ناچارند با ماشین شخصی خود بیماران خود را به شهرستان کنگان یا مرکز استان منتقل کنند.

حسین درویشی تصریح کرد: فقط یک آمبولانس است که مربوط به اورژانس جاده‌ای است که خدمات دهی به مرکز درمانی را انجام می‌دهد و این مشکلات فراوانی برای مردم به دنبال داشته است.

ابراهیم سهولی دیگر شهروند بخش آبدان نیز اظهار امیدواری کرد با شبانه روزی کردن درمانگاه بخش آبدان بخشی از مشکلات مردم این منطقه حل شود .

وی از مسئولان خواست ضمن شبانه روزی کردن داروخانه که تا ساعت 9 شب خدمات دهی انجام می‌دهد  و همچنین شبانه روزی کردن مرکز درمانی و اضافه کردن پزشک و بهیار مرد با مردم این منطقه همکاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز