خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران‌خودرو :

شرایط کار را برای سرمایه گذاران تسهیل کنیم /برگشت دوباره کارگران تعدیل شده سال 92 بر سر کار

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۵۴۴

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو با بیان اینکه نباید هیچ گاه شرایط سخت سال 92 را از یاد ببریم ،گفت: کارگران شرکت قطعه‌سازی خودرو فقط سه روز سرکار می‌رفتند و بقیه روزها بیکار بودند اما امروز تمام روزهای هفته و به صورت سه شیفت کاری در حال کارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم هاشم یکه‌زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ظهر امروز - چهارشنبه 18بهمن ماه جاری -در مراسم افتتاح کارخانه تولید کاتالیست یورو5 (از زیرمجموعه های شرکت ایران  خودرو) در شهرک صنعتی محمودآباد قم که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه20 هزار کارگری که تا سال 92 از این شرکت‌ها تعدیل شده بودند به سر کارهای خود بازگشتند.باید شرایط به گونه‌ای باشد که راحت‌ترین فضای کار برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان فراهم شود نه اینکه خدایی ناکرده شرایط سختی از جمله گران‌ترین زمین و... در اختیار آنها گذاشته شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین قراردادهای شرکت ایران‌خودرو در فضای پسابرجام قرارداد با شرکت پژوی فرانسه بوده است خاطرنشان کرد: این قرارداد یکی از بهترین قراردادهای خارجی بود و بیشترین منافع را به نوبه خود برای ما به همراه داشت؛ براساس این توافق قرار شده است که بیش از 70 درصد محصولات تولید شده ساخت داخل باشد و موجب توسعه صنعت عظیم قطعه‌سازی خودرو در کشور شود. از طرفی درا ین قرارداد مقرر شده است که با طرف‌های خارجی رایزنی‌های لازم صورت گیرد تا بیش از 30 درصد محصولات تولید شده به بازارهای هدف در کشورهای دیگر برسد.

یکه‌زارع تاکید کرد: ما به عنوان گروه صنعتی ایران‌خودرو علاقه‌مندیم این صنعت را در سراسر کشور فعال کنیم اما این اتفاق در گرو مهیا بودن شرایط و همراهی مسئولان مربوطه است که شرایط را برای ما و دیگر سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان فراهم کند.

وی با اشاره به افتتاح خط تولید کاتالیست یورو5 در استان قم گفت: قرار بود این کارخانه در نقطه دیگری از کشور احداث شود اما امیدواریم شرایط استان قم و همراهی مسئولان به گونه‌ای باشد تا بتوانیم دیگرصنایع قطعه‌سازی را نیز در این استان متمرکز کنیم.

وی افزود: اگر طرح نویی در عرصه قطعه‌سازی خودرو توسط هرکس به ما پیشنهاد شود و این طرح مورد قبول ما قرارگیرد تا پنج سال تولید و فروش آن را تضمین خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در پایان سخنان خود با اشاره به نقش کاتالیست‌های یورو5 در کاهش آلودگی هوا گفت: امیدواریم بحث‌هایی که در مورد آلایندگی هوا و تلاش برای کاهش آن می‌شود از حد شعار خارج شده و به سمت هوای پاک حرکت کنیم چرا که مردم شایسته این هوا نیستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز