خبرگزاری کار ایران

مونسان در افتتاح کارخانه تولید کاتالیست یورو ۵ در قم:

امیدوارم تجربه تلخ قرارداد با شهرداری دوباره تکرار نشود

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۵۴۵

مدیرعامل شرکت تولید قطعات خودروی ایران از افتتاح کارخانه تولید کاتالیست یورو 5 در قم خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی مونسان ظهر امروز در مراسم افتتاح کارخانه تولید کاتالیست یورو 5 (از زیرمجموعه شرکت ایران خودرو) که با حضور مسئولان در شهرک صنعتی محمودآباد قم برگزار شد اظهار داشت: در روزهایی که آلودگی هوا موجب تعطیلی مدارس و برخی بیماری‌ها شده شاهد افتتاح کارخانه کاتالیست یورو 5 هستیم که می‌تواند نقش مهمی در کاهش آلایندگی خودروها داشته باشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر توانایی تولید یک میلیون کاتالیست در سال با فعالیت سه شیفت کاری را داریم و قطعا توسعه این شرکت به راحتی برای ما در دسترس است.

مدیرعامل شرکت قطعات خودروی ایران با درخواست از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از کارخانه تولید کاتالیست گفت: اجباری شدن تعویض کاتالیست خودروها باید در دستور کار حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد تا این واحد تولیدی که می‌تواند نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا ایفا کند با قدرت به کار خود ادامه داده و از طرفی تجربه تلخ قرارداد با شهرداری تهران در سال 96 تکرار نشود.

وی خاطرنشان کرد: در سال 96 و طی توافق با شهرداری تهران قرار بود در این زمینه فعال باشیم اما بعد از تولید 5 هزار کاتالیست بقیه قرارداد عقیم ماند و کاری از پیش نرفت. 

مونسان در پایان سخنان خود با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا به فرهنگ‌سازی نیاز دارد گفت: برخی شایعه می‌کنند که با استفاده از کاتالیست‌ها کارایی موتورهای خودرو کاهش یافته و به اصطلاح نفس موتور بالا نمی‌آید. در حالی که واقعا این‌گونه نیست و از طرفی استفاده از این کاتالیست‌ها می‌تواند باعث کاهش آلودگی هوا شود. 

پیش از سخنان مونسان سیدمهدی صادقی استاندار قم در سخنانی خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر 146 پروژه در استان قم مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که حدود 492 میلیارد تومان هزینه سرمایه‌گذاری آنها می‌شود و قطعا می‌تواند نقش مهمی در زمینه اشتغال استان قم داشته باشد. 
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز