خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

فضاهای آموزشی باید متناسب با نیازهای دانش آموزان طراحی شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۵۷۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نخستین همایش معماری استانی"من مدرسه ام" گفت: مهندسان و معماران مدارس باید در طراحی فضاهای آموزشی به مسائل روحی و روانی دانش آموزان توجه کنند.

به گزارش ایلنا از کرمان، محمد محسن بیگی در این همایش با اشاره به فضای مدارس، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سند تحول بنیادین مسله تربیت است. این موضوع به عنوان فعالیت جنبی و خارج از فعالیت‌های درسی و آموزشی مدنظر است اما پرورش و آموزش در کنار هم معنای تربیت را دارند.

وی افزود: باید مدرسه‌ای را بسازیم و شرایطی را فراهم کنیم که مدرسه به "مدرسه زندگی" تبدیل شود و دانش آموزان و معلمان در این محیط زندگی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: فضای مدرسه و فعالیت‌های آن باید شاد و لذت‌بخش باشد،اگر دانش آموز از محیط مدرسه گریزان باشد ،آن مدرسه ،مدرسه زندگی  نخواهد بود،بنابراین محیط مدرسه باید دانش‌آموز را جذب و روحیه نشاط و شادابی را در او ایجاد و تقویت کند.

محسن بیگی افزود: معماری مدرسه و کلاس درس در تربیت و یادگیری نقش کلیدی دارد و در جذب دانش آموز تاثیرگذار است و باید این مهم مورد توجه معماران حوزه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

وی بیان کرد: معماران به نظام‌های آموزشی جدید توجه داشته باشند و فضا را متناسب با آن طراحی کنند، در نظام‌های آموزشی جدید یادگیری از یکدیگر بسیار مهم است و در طراحی مدارس به این موضوع توجه دارند.

برپایه این گزارش نخستین همایش معماری استانی من مدرسه ام با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، عالم زاده شهردار کرمان، رجایی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان و سایر مسئولان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز