خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد اجرائی خدمات سفر نوروزی ۹۷ آذربایجان شرقی بیان شد:

لزوم رعایت استانداردهای گردشگرپذیری در نوروز 97

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۵۷۵

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان، رعایت اصول و استانداردهای گردشگرپذیری در ارائه خدمات سفر در نوروز 97 را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 97 با محوریت رویداد بزرگ تبریز 2018 صبح امروز 18 بهمن ماه، با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی، مدیر کل میراث فرهنگی استان و اعضای کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر استان برگزار شد.

 "محمدصادق پورمهدی" معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی در این جلسه با تاکید بر همکاری همه دستگاه ها در ثمر بخشی برنامه های نوروز، اظهار کرد: همه دستگاه ها سعی کنند تا با همکاری و اقدامات مشترک ، ایام خوبی را برای مسافرین نوروزی بالاخص گردشگران رویداد بزرگ تبریز 2018 در استان آذربایجان شرقی فراهم کنند.

وی همچنین نصب منظم علایم و تابلوهای راهنما در مسیرهای مواصلاتی استان را ضروری اعلام کرد و گفت:  از مهم ترین موضوعات مطرح شده در راستای تسهیل ارائه خدمات به گردشگران نوروزی، رسیدگی به محورهای مواصلاتی، ارتقا خدمات بهداشتی و ایجاد بستر مناسب برای اقامه نماز در جاده های منتهی به مرکز و شهرهای مختلف استان است که باید تمهیدات لازم توسط کمیته های مربوطه فراهم و در اسرع وقت رسیدگی شود.

پورمهدی در پایان با بیان اینکه نوروز97  در تبریز، نوروزی جهانی خواهد بود، بر لزوم رعایت موازین گردشگرپذیری در مراکز مربوط خدماتی تاکید کرد و گفت: باید توجه داشت که نوروز 97، نوروزی جهانی خواهد بود و تبریز به واسطه این رویداد بزرگ بار دیگر فرهنگ خود را در پیشگاه نظارت جهانی قرار خواهد داد، لذا در این راستا باید تمام اصول و استانداردهای گردشگرپذیری در تمامی مراکز خدماتی رعایت و تا حد ممکن از برخوردهای سلیقه ای جلوگیری شود.

 در ادامه این جلسه، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن قدردانی از همکاری کمیته های ذیربط در راستای تسهیل خدمات سفر نوروز 97، ادامه داد:اداره کل میراث فرهنگی استان علاوه بر نظارت و ارزیابی تاسیسات گردشگری استان، به عنوان دبیرخانه دائمی ستاد اجرایی خدمات سفر مسئولیت دو کمیته اسکان و نیز کمیته برنامه ریزی آمار را بر عهده دارد.

مرتضی آبدارتصریح کرد: قطعاً همکاری و تعامل دستگاه های مختلف در اجرای برنامه های ستاد به ویژه رویداد تبریز 2018 بسیار مهم بوده و رضایتمندی گردشگران و مسافران نوروزی را فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره بر هماهنگی های انجام شده با معاون سیاسی استاندار در خصوص فعالیت بازار تبریز در ایام نوروز، اظهار کرد: نوروز 97 ، فرصتی تاریخی برای این کهن شهر است که به واسطه آن ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و هنری تبریز با نگاهی تازه تر معرفی خواهد شد، بازار تبریز یکی از مهم ترین ظرفیت های تاریخی این شهر است که نقش مهمی در اشاعه فرهنگ اجتماعی و هنری تبریز خواهد داشت، لذا تمهیدات و هماهنگی های لازم جهت فعالیت این مکان تاریخی در ایام نوروز با معاون سیاسی و امنیتی استاندار انجام پذیرفته است.

آبدار افزود: همچنین در راستای تسهیل خدمات گردشگری برای گردشگران خارجی، طی هماهنگی های انجام شده با بانک ملی، توریست کارت های بانک ملی تا سقف مبلغ 25هزار دلار، برای امور جاری و اقتصادی گردشگران خارجی، صادر خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در پایان از فعالیت موزه های استان در دو شیفت در ایام نوروز خبر داد و بر فعالیت مستمر موزه های سراسر استان تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز