خبرگزاری کار ایران

استاندار پس از ۱۵ سال به سالن تئاتر رفت

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۱۳۹

تئاتر شهر تبریز پس از ۱۵ سال مجددا میزبان عالی ترین مقام اجرائی استان شد

به گزارش خبرنگار ایلنا؛"مجید خدابخش" به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی و تشریفات اداری در سالن اجرای نمایش “تیغ‌کهنه” حضور یافته و به تماشای این عاشقانه سیاسی نشست.

تئاتر شهر تبریز پس از ۱۵ سال مجددا میزبان عالی ترین مقام اجرائی استان شد. پیش از این تنها محمدعلی سبحان‌اللهی استاندار دولت اصلاحات بود که برای دیدن نمایش در یکی از سالن های تئاتر حضور یافته بود.

این در حالی است که مسافت کاخ استانداری و تئاتر شهر تبریز به ۱۰۰ متر هم‌نمی رسد اما متاسفانه هیچکدام از مدیران ارشد دولتی آذربایجانشرقی در دوره های گذشته برای تماشای هیچ تئاتری این فاصله را طی نکرده بودند.

استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه تماشای این نمایش ضمن تشکر از فعالین حوزه تئاتر که در سال‌های اخیر به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته و هنر تئاتر تبریز را در سطح قابل توجهی در دنیا معرفی کرده‌اند، افزود:تبریز  ۲۰۱۸ را در قالب رویدادهای هنری و فرهنگی می‌توان به میهمانان خارجی و داخلی معرفی کرد که یکی از این پتانسل های بزرگ وجود هنرمندان نام آشنای تئاتر استان می‌باشد.

در ادامه همچنین، یعقوب صدیق جمالی، کارگردان نمایش “تیغ‌کهنه” گفت: همانطور که استاندار آذربایجان شرقی مشاهده کردند تنها سالن تئاتر تبریز بنایی فرسوده و قدیمی است که جوابگوی نیازهای تئاتر تبریز نمی‌باشد،امیدواریم با کمک مسئولین زیر ساخت‌های لازم در سطح کلانشهر تبریز برای به ظهور رساندن فرهنگ و هنر غنی این دیار جدیدی تعبیه شود.

وی با اشاره به بهانه تراشی‌هایی درخصوص کمبود بودجه و… گفت: امروزه عصر سالنهای مجلل ویژه و پرهزینه نیست، بلکه می توان با احداث سالنهای کوچک و پلاتوهای مناسب در ابعاد کوچک و کم هزینه اما مناسب اجرای تئاتر در نقاط مختلف شهر زمینه را برای رشد و توسعه این هنر در جامعه و فراگیری در میان همه اقشار اجتماعی فراهم نمود.

گفتنی است، محمدباقر بهشتی و سعید نیکوخصلت دو عضو شورای شهر تبریز نیز به همراه استاندار آذربایجان شرقی به تماشای نمایش “تیغ‌کهنه”نشستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز