خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

بازار بزرگ روسیه فرصت مناسبی برای توسعه صادرات است/ استقبال از حضور سرمایه‌گذاران روس در منطقه آزاد ارس

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۸۱۹

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سابقه طولانی تجار و تولیدکنندگان تبریزی، بازار بزرگ روسیه را فرصت مناسبی برای توسعه صادرات استان دانست و از حضور سرمایه‌گذاران روسی در منطقه آزاد ارس و تولید محصولات مشترک با تولیدکنندگان استان استقبال کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر مجید خدابخش در دیدار با سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت، اظهار کرد: ایران و روسیه در حال حاضر بهترین روابط سیاسی را دارند و زمینه برای گسترش تعاملات دوجانبه در همه زمینه‌ها فراهم است.

وی با اشاره به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، گفت: تجار و تولیدکنندگان استان آذربایجان شرقی در همه زمینه‌ها سابقه‌ای طولانی و درخشان دارند و آماده تأمین مواد غذایی مورد نیاز کشور روسیه هستند.

خدابخش افزود: هم‌اکنون تولیدات یک گلخانه 50 هکتاری در منطقه آزاد ارس مستقیماً به روسیه صادر می‌شود و نظیر چنین واحدهایی را می‌توانیم با مشارکت سرمایه‌گذاران روسی راه‌اندازی کنیم.

وی، منطقه آزاد ارس را فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری ذکر کرد و گفت: ارس، صنعتی‌ترین منطقه آزاد ایران است و ما آماده‌ایم که بستر مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران روسی در این منطقه را فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر ماه 1500 پرواز از فرودگاه بین‌المللی تبریز انجام می‌شود، گفت: درصدد اتصال راه‌آهن سراسری‌کشور به جمهوری آذربایجان و از این طریق به روسیه و همچنین ساخت فرودگاه در منطقه آزاد ارس هستیم که این اقدامات می‌تواند موجب گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری با روسیه شود.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: تبریز سابقه‌ای تاریخی در تجارت و اقتصاد دارد و یک شهر کاملاً ایرانی و دارای چهره مخصوص به خود است.

کنستانتین آلکسیف با بیان اینکه تبریز شهر خیلی مهمی است و ما علاقه‌مندیم که در این شهر هم کنسول‌گری داشته باشیم، افزود: گزارشی از سفر خود به تبریز به وزارت امور خارجه و سفارت روسیه در تهران ارسال خواهم کرد تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود؛ قطعاً تحقق این موضوع موجب توسعه روابط دو کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی ظرفیت‌های وسیعی دارد، گفت: تلاش می‌کنیم که از این ظرفیت‌ها برای توسعه روابط خود با ایران حداکثر استفاده را ببریم.

آلکسیف با اشاره به دیدار خود با اعضای اتاق بازرگانی تبریز، گفت: مباحث خوبی در این دیدار مطرح شد و من وظیفه دارم به‌عنوان پل ارتباطی بین فعالان اقتصادی ایران و روسیه، زمینه تماس مستقیم بین آنها را فراهم کنم.

وی با اشاره به اینکه تجار تبریزی درحال حاضر همکاری‌هایی با جمهوری تاتارستان دارند، افزود: روابط سیاسی ایران و روسیه در سطح بسیار خوبی است، اما مبادلات تجاری دو کشور مطلوب نیست و نه‌ تنها حجم این مبادلات باید افزایش یابد، بلکه تنوع کالاهای مبادله‌شده نیز باید بیشتر شود.

وی در این راستا بر ایجاد مؤسسات مشترک تجاری و اقتصادی بین دو کشور و استفاده از تجربیات دو طرف را ضروری دانست و گفت: باید از تجارت سنتی به سمت تجارت مدرن و مؤثر قدم برداریم.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت همچنین توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل را در گسترش روابط دوجانبه مؤثر ارزیابی کرد و گفت: تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب نه‌تنها برای ایران و روسیه بلکه برای کل منطقه مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز