خبرگزاری کار ایران

حسین محمدی در شورای شهر کرج مطرح کرد:

شهرداری به مدیریت پسماند نظارت کند/ پیمانکاران صلاحیت لازم را ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۸۲۶

رئیس کمیسیون محیط زیست، ایمنی و سلامت از ضرورت مدیریت پسماند شهر کرج، خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، حسین محمدی در ارتباط با لزوم مدیریت پسماند، گفت: مدتهاست که زباله‌های رها شده و بدون تفکیک، منجر به انتشار بوی نامطبوع شده و شهرداری همچنان این مسئله را جدی نگرفته و مشکلات منطقه حلقه دره همچنان حل نشده باقی مانده است.

وی با یادآوری فصل سرما، خاطرنشان کرد: علیرغم فصل سرما، بوی نامطبوع ساکنان این منطقه را آزار می‌دهد و باعث اعتراض آنها به شورا شده است.

محمدی با اشاره به مشکلات سریالی موجود در شهر کرج، عنوان کرد: بر حسب تکالیف قانونی، لازم است طرح جامع مدیریت تفضیلی را رعایت کنیم. 

وی افزود: موضوع تفکیک از مبدا، صفر است و در حال حاضر 100 درصد زباله های سطح شهر کرج، بدون جداسازی جمع آوری می شود.

محمدی با اشاره به تعطیلی یک ساله واحد کمپوست، اظهار داشت: طی بازدیدهای انجام شده، تعطیلی واحد پردازش هم مشخص شده است که باید شهرداری با جدیت به راه اندازی آن اقدام کند.

وی با اشاره به قرارداد های شهرداری با شرکت هایی که صلاحیت لازم را ندارند، خاطرنشان کرد: طی 2 سال گذشته شهرداری با شرکتی قرارداد داشته و علیرغم مبلغ 4 میلیاردی این قرارداد، جز خسارت به شهر و اموال شهری، مزایای دیگری دیده نمی شود و در همین سالها قراردادی به مبلغ 11 میلیارد تومان برای خرید سطل های مدیریت زباله و تفکیک از مبدا، انجام شده که هنوز عملیاتی نشده است.

محمدی با عنوان اینکه صلاحیت شرکت ها توسط شهرداری مشخص نیست، اظهار داشت: نخاله‌های ساختمانی هم مشکل دیگری است که مدیریت نشده و در شهر کرج، دیده می شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج با اشاره به اعتراض خدمات شهری، گفت: نحوه و میزان پرداخت حق الزحمه، اعتراضی است که از طرف ماموران خدمات شهری مطرح شده است که باید رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز