خبرگزاری کار ایران

در استان البرز برگزار شد؛

اختتامیه جشنواره رادیویی مرشدان برتر ایران زمین

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۲۳۴

اختتامیه نخستین جشنواره رادیویی مرشدان برتر ایران زمین در استان البرز، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عصر امروز مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رادیویی مرشدان برتر ایران زمین با حضور رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور و استان البرز و 110 شرکت کننده این رقابت‌ها در استان البرز، برگزار شد.

این مسابقات طی 3 روز و همزمان با مسابقات مرشدی کشوری در 4 رده سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال به میزبانی هیات پهلوانی و زورخانه ای استان البرز در شهر کرج، برگزار و عصر امروز به پایان رسید.

ادبیات کهن هم راستا با ورزش باستانی

رئیس فدارسیون ورزش‌های پهلوانی و  زورخانه‌ای گفت: ادبیات مرشدی و گود زورخانه‌ای باید در کشور ترویج شود لذا اصلاح آیین‌نامه مرشدی و حماسه خوانی در مرشدی کمی کم رنگ شده که باید در بازنگری آیین نامه جدید مرشدی حماسه خوانی ایرانی اسلامی تقویت شود.

مجتبی جوهری با تاکید بر اینکه تمام حرف این ورزش، معرفی فرهنگ پهلوانی ایران به جهان است، اظهار داشت: به دلیل کمبود زیرساخت‌ها مراسم کشوری در البرز تاکنون برگزار نشده بود ولی با ایجاد زیرساخت بهتر ، البرز میزبان این مسابقات شد.

جوهری ادبیات ورزش زورخانه‌ای را مکمل فرهنگ کلی جامعه و کشور دانست، گفت: ایجاد انگیزه در بین جوانان کشور می‌تواند علاقه بیشتری را در بازگشت به ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در بین نسل‌های دیگر ایجاد کند.

وی ادامه داد: مرشدان ستون اصلی ورزش زورخانه‌ای هستند و جایگاه آن‌ها مانند پوریا ولی است و تملق باید از ورزش دور شود و اجازه صحبت‌های تکراری و تملقی در زورخانه‌ای نباید داده شود.

مرشدان کشور مورد قضاوت داوران 

رئیس کمیته مرشدان کشور در ارتباط با نحوه برگزاری و امتیاز دهی جشنواره رادیویی مرشدان، گفت: هر مرشد 7 دقیقه زمان داشت تا برنامه خود را با توجه به بخش بندی‌های مورد قضاوت داوران اجرا کند.

مرشد تمولی، افزود: جشنواره رادیویی در بخش‌های ضرب و آواز امتیازدهی و برنامه در 3 بخش انفرادی، گروهی و دو نفره به اجرا درآمد.

وی با اشاره به مواردی که مورد آزمون و داوری قرار گرفت، گفت: تعدد ریتم و نوازندگی ردیف خوانی، دستگاه، جنس صدا، غلط، نوانس ها، آوا ها، شعر و تناسب انتخاب دستگاه ادبی، امتیاز دارد که در کار گروه هارمونی ضرب و آواز امتیاز دهی شد.

شایان ذکر است در این دوره از جشنواره، 62 مرشد نوجوان، جوان، بزرگسال از  17 استان آذربایجان شرقی، یزد، قزوین، زنجان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، اردبیل، کرمانشاه، قم، البرز، اصفهان، مازندران، مرکزی، سمنان و همدان در رقابتی تنگاتنگ برای کسب عنوان برتری و دست یابی به تندیس های زرین، سیمین و دیپلم افتخار با یکدیگر پیکار کردند.

بر همین اساس در مرحله نهایی و کشوری این جشنواره که با همکاری و مشارکت شبکه رادیویی ورزش برگزار شد، مرشدان به صورت انفرادی، دو نفری و گروهی در بخش های ضرب نوازی، آواز و ادبیات با یکدیگر رقابت کردند.

همچنین در بخش دو نفری و گروهی مرشدان با شرایط سنی آزاد تنها در یک بخش مجموع آواز و ضرب ارزیابی شدند و در هر بخش از منتخبین با اهدا جوایز تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز