خبرگزاری کار ایران

دستیار سابق رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی:

هر دولتی باید خود را ملزم به اجرای حقوق شهروندی کند

الهام امین زاده گفت: حقوق شهروندی متعلق به همه دولت هاست و هر دولتی باید خود را ملزم به اجرای آن کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لارستان، الهام امین‌زاده در اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزی«فرهنگ شهروندی» در لارستان فارس گفت: به عنوان معاون و دستیار رئیس جمهور به استان های مختلفی سفر کرده ام و همایش های متنوعی دیده ام اما جشنواره ای به این جامعی و کاملی جایی ندیده ام. همه چیز در سطح عالی و حرفه ای است از تیزرها و کلیپ ها تا سرود و تمام مقدماتی که برای برگزاری جشنواره انجام داده‌اید.

امین زاده ادامه داد: پیشنهاد می کنم که این همایش به «همایش ملی فرهنگ شهروندی» تبدیل و به صورت سالانه در تمام کشور برگزار شود.

دستیار اسبق رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: در دل فرهنگ شهروندی هم حقوق وجود دارد و هم مسئولیت؛ به عنوان نمونه هیچ کس نمی تواند بگوید من حق آزادی دارم اما در یک اتوبان به صورت خلاف رانندگی کند.

امین زاده تصریح کرد: مهم ترین شعار ما در انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود که این خود نوعی حقوق شهروندی به شمار می آید.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه گفت: طرح فرهنگ شهروندی کار خود را آغاز کرده تا حقوق اجتماعی مردم را مدنظر قرار دهد و به خواسته هایشان رسیدگی شود؛ اما این موضوع تنها حقوق نیست بلکه در دل خود مسئولیت نیز دارد که از جمله آن می توان به همدلی و همکاری با مسئولان، احترام به حریم یکدیگر، احترام به قوانین انضباطی و مقررات راهنمایی و رانندگی اشاره کرد.

وی گفت: حقوق شهروندی متعلق به همه دولت‌هاست و هر دولتی باید خود را ملزم به اجرای آن کند؛ به عبارت دیگر حق الناس را رعایت کند و افراط نداشته باشد.

اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزی«فرهنگ شهروندی» حاصل همکاری فرهنگسرای مرتضوی وابسته به حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری لار و پژوهش‌سرای دانش آموزی اداره آموزش و پرورش لارستان با مشارکت دیگر دستگاه‌های اداری و نهادها بود که با حضور گسترده مردم، دانش آموزان و مسئولان کشوری، استانی و شهرستان لارستان برگزار شد.

کد خبر : ۵۹۴۷۴۷