خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی خبر داد:

صدور حکم قضایی برای پنج واحد تولیدی متخلف در آذربایجان‌شرقی

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۳۱۸

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی گفت: در ماه جاری (بهمن) پنج واحد تولیدی متخلف استان در حوزه استاندارد به مراجع قضایی معرفی و برای آنها حکم صادر شد.

به گزارش ایلنا ، ساسان فرشی حق‌رو، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با وجود هشدارهای داده شده مبنی بر رعایت حقوق مصرف کنندگان و قوانین جاری سازمان ملی استاندارد ایران، این واحدهای تولیدی به علت سوء استفاده از علامت استاندارد به صورت جعلی و سایر تخلفات قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهار کرد: واحد تولیدی محصول ترشیجات در حوزه تبریز به علت تولید محصول مشمول استاندارد اجباری بدون پروانه استاندارد و سوء استفاده از علامت استاندارد محکوم به تحمل 2 سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی شد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی یادآوری کرد: واحد تولیدی محصول کیک در حوزه خسروشاه به علت رعایت نکردن استاندارد در تولید مواد غذایی، به تحمل یک سال حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

فرشی حق رو ادامه داد: واحد تولیدی محصول دستمال کاغذی در حوزه تبریز به علت تولید محصول مشمول استاندارد اجباری بدون پروانه استاندارد و سوء استفاده از علامت استاندارد و جعل نام تجاری غیر به 2 فقره تحمل 16 ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

وی گفت: واحد تولیدی محصول نوشیدنی با طعم میوه در حوزه ممقان نیز به علت تولید و عرضه غیراستاندارد، به 2 فقره تحمل 2 سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی اظهار کرد: واحد تولیدی محصول لوله های آبرسانی در حوزه ممقان به علت تولید محصول مشمول استاندارد اجباری بدون پروانه استاندارد و جعل علامت استاندارد به تحمل هشت ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

فرشی حق رو افزود: حفظ و صیانت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگانی که تمامی موازین قانونی را رعایت می کنند از وظایف سازمانی اداره کل استاندارد استان بوده و در این موارد هیچ قصوری پذیرفته شدنی نیست.

وی از شهروندان خواست تا هرگونه موارد نادرست و مشکوک در حوزه استاندارد را با شماره تلفن 1517 به اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز