خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

اهتمام دولت در کاهش و کنترل اعتیاد/ بکارگیری بهبود یافتگان در ظرفیت اشتغال صنایع

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۶۰۸

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، سرنوشت تهران و البرز را به هم گره خورده دانست و اهتمام وزارت کشور در کاهش آسیب‌های اجتماعی را جدی دانست.

به گزارش ایلنا، سردارعلی مویدی، امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان، برگزار شد، اظهار داشت: معتاد متجاهر فردی است که از خانه و زندگی خود رها شده و با حضور در جامعه، چهره شهر را زشت و ناپسند کرده است. ‌

وی با یادآوری تلاش استاندار البرز در گیلان در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، افزود: ایشان علاوه بر برنامه های ستاد با توجه به ظرفیت های استان در ساخت؛ احداث؛ تجهیز؛ تامین و نگهداری فعال هستند.

سردار مویدی، گفت: ما معتقدیم که سرنوشت تهران و البرز به هم گره خورده و این روند تنها محدود به یک مولفه خاص نیست و در تمامی زمینه ها تسری دارد.

وی با عنوان اینکه موضوعات امنیتی و اجتماعی و فرهنگی دو استان به هم ارتباط دارد، تصریح کرد: لازم است اگر در تهران نسخه ای پیچیده می شود باید برای البرز هم تعریف شود.  

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام آمادگی برای ایجاد امکانات و تجهیزات مورد نیاز در استان البرز گفت: می توان از ظرفیت های اشتغالزایی متفاوت مانند صنایع برای بکارگیری بهبود یافتگان نیز استفاده کرد و با کمک به اقتصاد آنها، این افراد را به جامعه برگرداند

سردار مویدی گفت: در بحث اعتیاد نیز پدیده ای است که از مشکل و مسئله گذشته و حتی دنیا هم در آن مانده است؛ تا جایی که دنیا هم در این زمینه تسلیم شده است و کشورهایی که بسترهای توسعه یافتگی کمتری دارند معضلات اجتماعی یکی پس از دیگری دارند که این روند در بخش اعتیاد بیشتر است.

وی ادامه داد: جغرافیای ژئوپولوتیک و همسایگی با کشور افغانستان نیز به این امر دامن زده است و از سویی اعتیاد با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطی روز به روز گستره تر می شود.

سردارمویدی گفت: اقدامات جدی در حوزه پیشگیری، انجام شده اما  تا تحقق انتظار مقام معظم رهبری و  دکتر روحانی هنوز خیلی فاصله داریم.

وی ادامه داد: در 5 سال گذشته با سیاستی که وزیر کشور در این زمینه داشته اند و عنایتی که به البرز دارند انصافا تابلوی شفاف و روشن از اعتیاد در کشور مشخص شده است.

سردار مویدی گفت: یکی از کارهای خوب آقای رحمانی فضلی شفاف‌سازی از وضعیت اعتیاد بوده است و شیوه نامه استاندارد در کشور صورت گرفته و براساس مبنایی مشخص روی جمعیت احصا شده کار می شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری؛ ریاست جمهوری؛ روسای قوا؛ استانداران و تلاش سایر ارگانها که روی این موضوع وقت می گذارند، عنوان کرد: بیش از هزار و 500 میلیارد تومان در بودجه سال 96 به دستگاه ها برای مبارزه با مواد مخدر اختصاص پیدا کرد.

سردار مویدی با بیان اینکه طبق تاکید مقام معظم رهبری باید 50 درصد توانمندی ها به امر پیشگیری ها اختصاص پیدا کند اضافه کرد: استان البرز به دلایل متعدد برای ما در اولویت است لذا با توجه به سیال بودن وضعیت استان البرز توجه ویژه ای به این استان خواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه سهم زنان در مبارزه با مواد مخدر باید دیده شود؛ ادامه داد: در مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی باید سهم زنان نیز دیده شود و امکانات مناسبی برای بهبود و بازگشت این قشر به جامعه فراهم گردد.                      

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز