خبرگزاری کار ایران

در منطقه ویژه پیام برگزار شد؛

بررسی همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و لهستان

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۷۵۰

هیئت بازرگانی و اقتصادی لهستان ضمن حضور در شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام با مدیر عامل و رییس هیئت مدیره این منطقه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا، سعید زرندی با تشریح چشم انداز آینده منطقه  ویژه و فرودگاه بین المللی پیام، یادآور شد: این منطقه در صادرات و واردات، انبارداری و نگهداری کالا و در دو حوزه ICT و صنایع دانش بنیان به طور ویژه فعالیت می کند.

زرندی خاطر نشان کرد: ساخت منطقه ویژه اقتصادی پیام در حوزه صادرات و واردات شرایط ویژه ای در ایران دارد و حدود 30 درصد از صنایع کشور در شعاع 100 کیلومتری این منطقه ویژه وجود دارد که این ویژگی جایگاه ویژه ای به پیام در میان مناطق ویژه داده است .

مدیر عامل  شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در پاسخ به هیئت لهستانی اظهار داشت: منطقه ویژه پیام به راه آهن وصل نیست ولی مشاوری برای این کار در نظر گرفته شده و طراحی های لازم صورت گرفته و در حال حاضر نیز به دنبال این هستیم تا اراضی در مسیر خط راه آهن را تعیین تکلیف کنیم و به دنبال سرمایه گذار برای ساخت راه آهن هستیم.

وی با اشاره به نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی پیام به خط راه آهن سراسری ایران افزود: فاصله عمودی منطقه تا ایستگاه 5 کیلومتر و تا نزدیک ترین ایستگاه حدود 12 کیلومتر است.

زرندی افزود:  مشاورین منطقه در حوزه مسافربری دو فاز را طراحی کرده اند که در راه اندازی فاز اول از امکانات موجود استفاده می شود و سالن 6 هزار متری موجود با تغییر کاربری برای پذیرش مسافر آماده می شود.

وی در تشریح فاز دوم یادآور شد: ترمینال 3 و نیم میلیون نفره در فاز دوم طراحی و اجرا می شود که طراحی های اولیه آن انجام شده و تا کنون با چندین گروه بین المللی برای راه اندازی ترمینال مسافربری مذاکراتی انجام شده و تمایل داریم به صورت BOT یا BLT اجرا نماییم. مطالعات را برای تاییدیه به دولت فرستادیم و بعد از گرفتن تاییدیه فراخوان صادر می کنیم.

زرندی به حمل و نقل کارگو اشاره کرد و گفت: این امکان را می توان در فصل مشترک همکاری بین ایران و لهستان تعریف نمود و شرکت خدمات هوایی پیام این قابلیت را دارد تا واردات و صادرات هوایی بین ایران و لهستان را پوشش دهد.

حضور هیئت لهستانی در بخش های مختلف شرکت هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام از برنامه های پایان بخش حضور مهمانان لهستانی در پیام بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز