خبرگزاری کار ایران

با حضور ۵۰ شرکت کننده؛

آزمون جامع دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی در اردبیل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۰۳۶

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: آزمون جامع دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش ایلنا، قادر تقی زاده با اعلام این خبر تصریح کرد:  آزمون جامع دوره­های کوتاه مدت گردشگری روز جمعه 27 بهمن ماه در استان اردبیل به صورت هماهنگ با کل کشور و با نظارت معاونت گردشگری و نماینده حراست استان و کارشناس آموزش و ناظرین برگزار شد.

به گفته تقی زاده تعداد 32 نفر در دوره آموزشی مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، سه نفر در دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و 15 نفر راهنمایان طبیعت گردی در این آزمون شرکت کرده بودند.

وی افزود: فراگیران دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی در مدت 110 دقیقه باید به 120 سوال و فراگیران دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی  و راهنمایان طبیعت گردی باید به 160 سوال در مدت زمان 150 دقیقه پاسخ می دادند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: طول مدت برگزاری کلاس­های آموزشی دوره ای مدیرفنی چهار ماه بوده و  راهنمایان دوره پنج ماهه طی کرده اند.

وی ادامه داد: دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی یک دوره 321 ساعته با سرفصل­های بازاریابی و فروش خدمات مسافرتی و گردشگری، شناخت صنعت گردشگری، آشنایی با قوانین و مقررات جهانگردی، برنامه­ریزی و سرپرستی گشت­ها، شناسایی مسیرهای گردشگری و انگلیسی تخصصی و مکاتبات دفاتر خدمات مسافرتی است.

به گفته تقی زاده دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی نیز یک دوره به مدت 483 ساعت دارای دروس شناخت اماکن تاریخی، شناخت صنعت گردشگری، مبانی اکوتوریسم و طبیعت گردی، جغرافیای جهانگردی ایران و نقشه خوانی، معماری ایران و جهان، آشنایی با فرهنگ و اقوام ایران زمین، آشنایی با میراث فرهنگی و هنرهای سنتی و زبان تخصصی انگلیسی است.

وی متذکر شد: نتایج آزمون تا یک ماه دیگر از طریق سامانه جامع آموزش گردشگری اعلام خواهد شد و فراگیران می توانند با در دست داشتن کد کاربری و رمز عبور از نتایج آزمون مطلع شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: آزمون جامع گردشگری سالانه دو بار به صورت سراسری برگزار می­شود و علاقمندان جهت شرکت در این دوره­ها می­توانند در موسساتی که مجوز رسمی از سوی سازمان میراث فرهنگی دارند ثبت نام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز