خبرگزاری کار ایران

چهارمین روز سقوط هواپیمای مسافربری؛

آخرین اخبار از حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج/ شناسایی تنها 32 پیکر/ بالگردها نمی‌توانند به قله نزدیک شوند

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۰۹۵

رئیس مدیریت بحران گفت: هنوز از جمع آوری پیکرهای جان باختگان آمار دقیقی مشخص نیست ولی تا 24 ساعت آینده تعدادی از پیکرها را منتقل می‌کنیم.

به گزارش ایلنا،‌ اسماعیل نجار اظهار داشت: روز گذشته کوهنوردان با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد و آمار دقیق جان باختگان فقط از سوی سازمان مدیریت بحران اعلام می شود.

استاندار اصفهان نیز در این خصوص اظهار داشت: تا این لحظه پیکری به پایین منتقل نشده و تنها 32 پیکر شناسایی شده است .
 
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 40 کارشناس ماهر پزشکی قانونی، آماده آغاز کار احراز هویت جانباختگان هستند.
 
وی گفت: مرحله اول نمونه گیری ژنتیک از 53 خانواده جانباختگان سقوط هواپیمای تهران یاسوج انجام شده است.
 
وی افزود: مرحله نخست نمونه گیری ژنتیک 15 خانواده در استان کهگیلویه وبویراحمد ، 29 خانواده در تهران ، 5 مازندران ، 1 کرمانشاه ، 1 لرستان ، 1 اصفهان و 1 کرمان صورت گرفته است .

وی ادامه داد: پس از انتقال پیکر جانباختگان به پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد، کار احراز هویت و تعیین علت مرگ آغاز خواهد شد . 
 
16 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس همراه با 36 تکنسین اورژانس 115 در سطح استان امروز به سی سخت اعزام شدند تا در صورت نیاز و کمبود آمبولانس کار حمل اجساد و حوادث احتمالی و پشتیبانی و استقرار را در مسیر مواصلاتی به سی سخت انجام دهند که به تفکیک بیان می‌شود.
 
امیر تقی‌خانی سخنگوی ارتش: 
 
حدود 30 نفر از تکاوران تیپ 65 ارتش به همراه جمعی از کوهنوردان شب سختی را در ارتفاعات منطقه سقوط هواپیما گذراندند.

دمای محل با ارتفاع بیش از 4 هزار متر از سطح دریا حدود 30 درجه زیر صفر بود.

ساعت 7 صبح «امیر قربانی» فرمانده هوانیروز با بالگرد منطقه محل سقوط هواپیما را کاوش کرد اما به دلیل شرایط جوی امکان هلی‌برن نیرو وجود ندارد.

اوایل صبح محدوده دید تا حدود 100 متر بود، اما هم اکنون به حدود 10 متر کاهش یافته بنابر این اماکن هلی برن نیرو وجود ندارد.
 
بالگردها نمی‌توانند به قله نزدیک شوند

امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تلاش ناموفق نیروهای امدادی برای رسیدن به قله جهت انتقال اجساد سانحه سقوط، گفت: به دلیل محدودیت دید بالگرد نمیتواند به قله نزدیک شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز